Innen tudhatod, hogy egy férfinak magas az érzelmi intelligenciája

Írta: ,

Az érzelmek érzékelése és megértése egyénenként változik. A nők kifinomultabb érzékeiknek köszönhetően hamarabb és enyhébb jelekből is képesek kikövetkeztetni a másik ember érzéseit, s ennek megfelelően ügyesebbek az érzékekkel való érvelés terén. De vajon a férfiak birtokában is lehetnek ilyesfajta képességek? Az érzelmi intelligencia mérésére számos módszer létezik és már közel száz éve a pszichológusok egyik kedvelt szakterülete. A magas érzelmi intelligencia (EQ) nagymértékben múlik azon, hogy milyen volt a kapcsolatunk kisgyermek korunkban a szüleinkkel.

A kutatások szerint kötődő, törődő és egymásra hangolódó családban nőnek fel azok a fiatalok, akiknek már tizenéves korukban is magas az érzelmi intelligencia szintjük. Jó hír, hogy tovább is fejleszthető, ötven éves korra akár 25 százalékkal is és nem csak a nők képesek erre. A magas EQ-val bíró férfiakra minden igaz, csak az nem, hogy érzéketlenek, unalmasak vagy ridegek lennének. Négy árulkodó személyiségjegye utal arra, ha egy férfi jó helyen állt sorban, amikor az érzelmi intelligenciát osztogatták:

Tudja, mit miért tesz Kép forrása: linxspiration.com

Daniel Goleman neves pszichológus és kutató szerint arra mondhatjuk, hogy magas EQ-val rendelkezik, aki képes felismerni és megnevezni saját érzelmeit.

Tehát minden belső vívódását, örömét, fájdalmát képes pontosan megnevezni, és felismeri a kapcsolatot az érzelmei, a gondolatai és tettei között.

Ehhez persze mélyen magába kell néznie, ezért nem ritka, hogy az ilyen férfiak szeretnek elvonulni, bezárkózni, kevés közeli barátjuk van, de velük hosszútávú és mély kapcsolatot ápolnak.

A magasabb érzelmi intelligenciát birtokló férfiak általában olyan szakmákban jeleskednek, mint a szülész-nőgyógyászat, a pedagógia, a marketing, az üzleti élet vagy valamely természetgyógyászati ág.

Képes kezelni az indulatait Kép forrása: l-house.in.ua

Nem csak a türelem, hanem a magas érzelmi intelligencia is szükséges ahhoz, hogy egy férfi ne kezdjen el ösztönösen viselkedni stresszhelyzetben.

Az üss vagy fuss reakció helyett képes higgadt maradni, szavakkal meggyőzni a másikat vagy saját magát egy kívánatosabb érzelmi állapotba átvinni.

Felismeri, ha túl sokat panaszkodik vagy mérgelődik, és a hasonló érzéseket kiváltó helyzetekben tudatosítja magában, hogy van választása.

Nem muszáj mindig sértődötten, haragosan reagálnia, ha bevág elé egy autó, vagy ha túl sokáig kell várakoznia a kasszánál.