10 tipp, hogy kevesebb kalóriát fogyassz

10 tipp, hogy kevesebb kalóriát fogyassz

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 10 tipp, hogy kevesebb kalóriát fogyassz

Ha eleged van abból, hogy megfosztva érezd magad, tekintsd ezt egy titkos, azonban hatékony diétának.

Éhezés nélkül szeretnél fogyni? Íme 10 tipp, hogy kevesebb kalóriát fogyassz, anélkül, hogy hiányoznának!

1. Reggelizz
Indítsd napod egy-két tojással. Egy közepes méretű tyúktojás 80 kalóriát tartalmaz, jóllakat és a koleszterin szintet sem növeli. Étrended legyen gazdag zöldségekben és gyümölcsökben.

2. Addig egyél, amíg „hara hachi bu” vagy
Ez a japán kifejezés azt jelenti, hogy „Addig egyél, amíg 80 százalékig tele vagy”. Ez egy okinawai kalória-csökkentő stratégia. Okinawaban a legkisebb a szívbetegségek, rákos megbetegedések és agyvérzések száma. A világ népei közül Okinawaban a legnagyobb az emberek várható élettartama. Fejezd be az evést, amikor úgy érzed már majdnem jól laktál. 15 perc múlva jól lakottnak érzed majd magad.

3. „Spricceld el” a kalóriákat
Kerüld el a főzőolaj kiömlését. Használj inkább napraforgó olaj, esetleg olíva- vagy repceolaj spray-t. Egy két másodperces spriccelés nagyjából fél kanál olajnak felel meg, amely 100 kalóriával kevesebb, mint a három evőkanál, amit a serpenyőbe tennél.

4. Délidőben fogyassz rostokat
Ropogtass gabonapelyhet, hogy szíved is örüljön neki. Válassz olyan egészséges gabonát, mint a korpa. Adj hozzá egyharmad, anti-oxidánsokban gazdag fekete áfonyát, így mindössze 148 kalóriát viszel be szervezetedbe (tej nélkül).

5. Szólalj fel
Amikor máshol eszel, kérj olyan ételeket, melyek olyan módszerrel készültek, mint a párolás, nem pedig a sütés. Így akár 100 kalóriával kevesebbet viszel be szervezetedbe.

6. Étkezz lassan
Egy kutatás kimutatta, hogy azok a kantinban étkező egyetemista nők, akik 9 perc alatt behabzsolták a tésztájukat, 67 kalóriával többhez jutottak, mint azok a nők, akik legalább háromszor hosszabb ideig ízlelgették ételüket. Ha okosan eszel, jól-lakottnak érzed magad. Ha így teszel, naponta legalább 200 kalóriát spórolsz meg, avagy 9 kilót évente!

7. Fogyassz sok gyümölcsöt
Rengeteg tápanyaghoz juttathatod szervezeted kevés kalóriával. Fogyassz narancsot, grapefruitot, epret, banánt és szőlőt, hiszen ezek tele vannak vitaminokkal és anti-oxidánsokkal, ráadásul finom csemegék is. Az már csak a ráadás, hogy a gyümölcsök rostokban gazdagok, így tovább jól lakottnak érezheted magad.

8. Csökkentsd a nassolni valók méretét
Kutatások szerint „minél nagyobb a csomagolás, annál többet fogsz megenni”. A hatalmas ropogtatni valók helyett válassz inkább egyszemélyes adagot, melyet hazafelé sétálva elropogtathatsz. Választhatsz olyan nassolni valót is, mely 100 kalóriás csomagolásban kapható.

9. Kezdj salátával
Tanulmányok kimutatták, hogy azok az emberek, akik a fő étkezések előtt 15 perccel olyan kalóriaszegény, azonban rostokban gazdag ételeket esznek, mint a zöldségek és a saláta, 64-től akár 107 kalóriával kevesebbet visznek be szervezetükbe.

10. Kevés öntetet
Az egészséges zöldségeidet ne fojtsd magas zsírtartalmú öntetekbe. Válassz zsírszegény önteteket. Amikor étteremben eszel az öntetet kérd külön, és csak keveset tegyél salátádra, hiszen ha még kell utólag is önthetsz rá.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást