Egészség / Életmód

10 tipp, hogy egy egyszerű séta tartalmas edzés legyen

10 tipp, hogy egy egyszerű séta tartalmas edzés legyen

Öltözz az alkalomhoz

Nem kell túlzásba vinni, de segít, ha az „alkalomhoz öltözünk”.  A sétában az a jó, hogy mindenki számára elérhető és akkor is remekül működik, ha például azt nevezzük ki edzésnek, ha hazasétálunk. Ha átöltözöl sportos szerelésbe, az agyad is átkapcsol edzés-módba és jobban teljesítesz. Egy sportmelltartó és egy kényelmes edzőcipő elengedhetetlen, a többi ruhadarab viszont elég rugalmasan variálható. 

Indíts egy dinamikus bemelegítéssel

A bemelegítés fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, mert nemcsak a vérkeringésed és a pulzusod pezsdíti fel – ezáltal felkészítve a testet az edzésre – hanem sok sérülés is megelőzhető általa.

Fokozatosan növeld a távot

A séta „kiadóssága” könnyen növelhető azzal, hogy gyorsabban haladsz, vagy hetente egy picit megnöveled a távolságot. Válassz egy hosszabb utat, vagy menj még egy kört a házad körül befejezés előtt, így a terhelés is fokozatosan nő. Ha nem vagy kondiban és egy rövid, 10-15 perces sétával kezdesz, pár hónap alatt egy vagy akár másfél órásra is feltornázhatod, ami már kifejezetten kiadós testedzésnek számít. 

Figyelj a tartásodra és a mozgásodra

Ne ballagj vagy baktass, próbáld meg leutánozni a profi távgyalogló sportolók mozgását. Ne csak a combod dolgozzon, hanem az egész tested: karod legyen 90 fokban behajlítva és vállból mozgasd, a hátad legyen egyenes és végig előre nézz.

Spékeld meg intenzív szakaszokkal

Az intervallum edzés nemcsak a futásnál, hanem a sétánál is remekül működik. Iktass be olyan szakaszokat, ahol jól „megnyomod” a sétát, azaz növeled az intenzitást. Az egész edzést felépítheted piramis-szerűen: kezdj egy könnyed 10-15 perces résszel, majd gyorsítsd meg a lépteidet. Csinálhatod úgy, hogy egy percig gyorsan mész, egy percig lassabban, majd 2, 3, 5 percre növelheted az intervallumokat. Ha nem akarod az órádhoz igazítani magad, tűzz ki vizuális célokat, például egy fát vagy autót és addig menj gyorsan, amíg azt el nem éred. A sétát egy lassú, szusszanós szakasszal zárd, ami legalább 10 perces legyen.

Még több hasznos tanácsot találsz a következő oldalon. Kattints ide a lapozáshoz >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást