10 tipp, hogy egy egyszerű séta tartalmas edzés legyen

10 tipp, hogy egy egyszerű séta tartalmas edzés legyen

Címlap / Életmód / 10 tipp, hogy egy egyszerű séta tartalmas edzés legyen / 2. oldal

Használj súlyokat

Ha már elég jól megy a séta, megnehezítheted – szó szerint – súlyokkal. Foghatsz a kezedben fél vagy egykilós kis kézisúlyokat, vagy használhatsz tépőzáras változatot is. Ezeket a bokádra vagy a csuklódra erősítheted, így növelve az edzés nehézségét úgy, hogy a mozgásodban nem korlátoz semmi, sőt, ma már súlyozott mellényeket is lehet kapni.

Emeld az intenzitást emelkedőkkel

Egy jó kis emelkedő nehezebbé teszi az edzést, mintha elkezdenél futni és a lejtő is hasznos, mert fejleszti az agy és az izom kapcsolatát, miközben minden lépésedre odafigyelsz. Ha a sétautadon nincs emelkedő, egy kis lépcsőzés ugyanolyan jól működik.

Hívd segítségül a zenét

A fitneszórák nem véletlenül folynak hangos, gyors ritmusú zenére: tudományosan bizonyított tény, hogy az edzés könnyebbé válik a hatására. Állíts össze egy séta-playlistet motiváló dalokból.

Kezdődhet lassabb dallamokkal, amiket kövessenek gyorsabb ütemű számok, majd a levezetés megint történjen nyugtatóbb muzsikára. Így az edzés igazi „kettő az egyben” élvezet, hiszen egyszerre sportolsz és hallgatod a kedvenc zenéidet.

Használd vagy hagyd el a technológiát

Nem vagyunk egyformák, mindenkit más motivál. Valaki szereti felcsatolni a fitness trackert és számolni a lépéseit, a megtett távolságot és az elégetett kalóriákat, míg mások inkább kikapcsoló, meditatív céllal edzenek. Bármelyik kategóriába tartozol, a lényeg az, hogy a séta-edzés élvezetes legyen számodra és szívesen csináld. 

Nyújtással zárd le

Ahogy a bemelegítés, úgy az edzés végi nyújtás is nagyon fontos, mert nemcsak az izmokat lazítja el, hanem neked is segít kellemesen lezárni a sétát. 

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást