Életmód / Táplálkozás

A 10 legegészségesebb zöldség, amit rendszeresen kellene fogyasztanunk

Legegészségesebb zöldségek

Hagyma

A benne található quercetin az egyik legerősebb növényi antioxidáns, azaz flavonoid. Kutatások szerint bizonyítottan rákmegelőző hatású. Egy csészényi aprított hagyma 61 kalóriát és 3 gramm szénhidrátot tartalmaz. Olívaolajban párolva, rizzsel vagy más zöldségekkel tálalva nagyon finom.

Articsóka

A furcsa külsejű zöldség szilimarinban gazdag. Ez az antioxidáns segíti a májsejtek működését, hatékony a bőrrák megelőzésére és segít szabályozni a koleszterinszintet. Egy közepes darab 60 kalóriát és 7 g szénhidrátot rejt. Facsarj citromlevet a tetejére, kézzel szabadítsd meg a levelektől! A középső része a legjobb.

Gyömbér

Megszünteti az émelygést, harcol a migrénnel, de még az ízületi fájdalmakkal is, hiszen akadályozza a gyulladást okozó prosztaglandin termelődését a szervezetben. Egy teáskanálnyi friss gyömbérgyökér összesen 1 kalóriát jelent. Távolítsd el a barna héjat, s reszeld meg!

Brokkoli

Ereje az indol-3-karbinolban és a szulforafánban rejlik, amelyek védenek a mellráktól. Sok C-vitamint, illetve béta-karotint is tartalmaz.

Egy csészényi 25 kalóriát és 3 g szénhidrátot rejt. Ne főzd túl, a mikrohullámú sütő és az enyhe párolás őrzi meg igazán a tápanyagokat.

Még 5 egészséges zöldség a következő oldalon! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást