Ez a piacainkon elérhető 10 legegészségesebb zöldségünk

Ez a piacainkon elérhető 10 legegészségesebb zöldségünk

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ez a piacainkon elérhető 10 legegészségesebb zöldségünk

Hagyma

A benne található quercetin az egyik legerősebb növényi antioxidáns, azaz flavonoid. Kutatások szerint bizonyítottan rákmegelőző hatású. Egy csészényi aprított hagyma 61 kalóriát és 3 gramm szénhidrátot tartalmaz. Olívaolajban párolva, rizzsel vagy más zöldségekkel tálalva nagyon finom.

Articsóka

A furcsa külsejű zöldség szilimarinban gazdag. Ez az antioxidáns segíti a májsejtek működését, hatékony a bőrrák megelőzésére és segít szabályozni a koleszterinszintet. Egy közepes darab 60 kalóriát és 7 g szénhidrátot rejt. Facsarj citromlevet a tetejére, kézzel szabadítsd meg a levelektől! A középső része a legjobb.

Brokkoli

Ereje az indol-3-karbinolban és a szulforafánban rejlik, amelyek védenek a mellráktól. Sok C-vitamint, illetve béta-karotint is tartalmaz.

Egy csészényi 25 kalóriát és 3 g szénhidrátot rejt. Ne főzd túl, a mikrohullámú sütő és az enyhe párolás őrzi meg igazán a tápanyagokat.

Gyömbér

Megszünteti az émelygést, harcol a migrénnel, de még az ízületi fájdalmakkal is, hiszen akadályozza a gyulladást okozó prosztaglandin termelődését a szervezetben. Egy teáskanálnyi friss gyömbérgyökér összesen 1 kalóriát jelent. Távolítsd el a barna héjat, s reszeld meg!

Spenót

Popeye kedvence luteinben, zeaxanthinban és karotionoidban tobzódik. E három antioxidáns a szemkárosodás legfőbb ellenszere. Akik elegendő mennyiséget fogyasztanak belőle, azokat sokkal kevésbé fenyegeti az időskori vakság veszélye.

„A fiatalság zöld forrásának” nevezett növény egyébként az öregedés más jelei ellen is hatásos, elsősorban a bőrön. Egy csészényiben 7 kalóriát és 1 g szénhidrátot lelsz. Olívaolajjal és fokhagymával ízesítheted.

Kínai kel

A benne lévő brassinin mellrák-megelőző hatású. Ezen kívül úgynevezett indolokat is tartalmaz, amelyek az ösztrogénszint csökkentésével szintén a mellrák elleni harc legerősebb fegyverei. Egy csészényi adag 158 mg kalciummal szolgál, ami az ajánlott napi bevitel 16%-a, így csökkenti a csontritkulás kialakulásának esélyét. 20 kalóriát és 3 g szénhidrátot viszel be vele.

Sütőtök

A narancsszínű csemege valódi C-vitamin és béta-karotin bomba, mely az emésztőrendszeri rákfajták megelőzésében játszik szerepet. Egy adag 80 kalóriát, 1 g zsírt és 6 g szénhidrátot jelent. Vágd félbe, távolítsd el a magját, süsd puhára a mikróban, végül szórd meg egy kis fahéjjal!

Vízi torma és arugula

Lehet, hogy még nem hallottál a fenetil-izotiocianátról, amely a béta-karotinnal, a C- és E-vitaminokkal együtt értékessé teszi ezeket a zöldségeket – pedig fontos tápanyag, hiszen a kialakulás szintjén gátolja a rákos sejtek termelődését! Egy csészényi 4 kalóriát és 1 g szénhidrátot tartalmaz összesen. Nyersen fogyasztva, salátában vagy szendvicsben a legjobbak.

Fokhagyma

Jellegzetes aromája a kénnek köszönhető, mely a „rossz” koleszterin ellensége, így csökkenti a vérnyomást, valamint a gyomor- és a bélrák kockázatát. Egy gerezddel csekély 4 kalóriát viszel be. Süss egy egész fejet 15-20 percig, amíg puha és édes nem lesz, aztán halmozd kenyérszeletre vaj helyett!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást