Életmód / Táplálkozás

8 gyümölcs, ami isteni antioxidáns-bomba

8 gyümölcs, ami isteni antioxidáns-bomba

Minden tele van azzal, hogy az antioxidánsok milyen hasznosak, és ha szükségét érzed, akkor akár tabletta formájában szuszakold őket magadba. Cikkünkben 8 olyan isteni finom gyümölcsöt szedtünk össze, melyekkel természetes módon fedezheted a szükségletedet, ráadásul szépülhetsz és fogyhatsz is egyszerre.

Citrom

A citromnak nemcsak a húsa értékes – mivel tele van C-vitaminnal –, hanem a héja is.

Rengeteg pektint tartalmaz, ami egy vízben oldódó élelmi rostfajta, s bizonyítottan segít a fogyásban.

A hatás érvényesüléséhez elegendő naponta mindössze 30 ml citromlevet és egy kis héjat adni az elfogyasztásra szánt vízmennyiséghez. 

Fontos, hogy erre a célra olyan gyümölcsöt válassz, aminek biztosan nincs permetszer-maradvány a héján, tehát biogazdaságból származik.

Vörös grépfrút

Egy kutatás szerint azok, akik 12 héten át mindennap megettek felet ebből a gyümölcsből, 1,63 kilót fogytak, míg azok, akik csak a levét itták meg, 1,49-ot. 

A különbség elenyészőnek tűnhet, ám ha figyelembe vesszük, hogy a résztvevők életmódjában más eltérés nem mutatkozott, adott a következtetés, hogy a grépfrút húsa önmagában hozzájárul a súlycsökkenéshez.
A vörös változatban még több a likopin nevű antioxidáns.

Füge

Egy maréknyi aszalt füge négy órán keresztül megemeli a véred antioxidáns-szintjét, ami az élelmiszerek javánál jóval hosszabb idő.

Előnye, hogy könnyedén beszerezheted, és bármihez – vagy akár magában is – eheted.

Vigyázz azonban, mert ha lecsúszik belőle egy egész csomaggal, akkor jelentősen megnövekszik a napi kalóriabeviteled, ami korántsem szerencsés, ha éppen fogyni szeretnél az antioxidánsok segítségével.

Görögdinnye

A likopindús finomság 33%-kal több antioxidánst tartalmaz, mint a gyümölcsök átlagosan. Ezzel extra védelmet nyújt a leégés ellen. 

A dolog messze nem jelenti azt, hogy mostantól egyáltalán nem lesz szükséged naptejre, viszont az UV-sugárzás miatti sejtkárosodás mértéke jelentősen csökken.
A hatásból azonban semmit sem fogsz észrevenni, ha nem használsz védőfaktoros készítményt a bőrödön.

Aszalt szilva

Noha az aszalt gyümölcsök a klasszikus fogyókúrás szemlélet szerint tiltólistán szerepelnek a magas cukortartalmuk miatt, a mi válogatásunkban már ez a második „bűnös” nasi, amiből szerintünk örömmel falatozhatsz. 

A mézédes szemek rendkívül gazdagok K-vitaminban és bórban. Már három szem elfogyasztásával hozzájárulsz az egészséged megőrzéséhez, ami egészen elképesztő hatóanyag-mennyiséget feltételez.

Cseresznye

Az ínycsiklandó idénygyümölcsben a Michigani Egyetem munkatársai szerint annyi antocián leledzik, hogy képes csökkenteni a hasi zsír mennyiségét, a koleszterinszintet, illetve a vércukorszintet is.

Minél sötétebbek a szemek, annál több antioxidánst rejtenek.

Áfonya

Hozzájárul a memória, a kognitív funkciók és az egyensúlyért felelős szervrendszer épségének megőrzéséhez.

A tudósok szerint egy adag, tehát egy csészényi áfonya már gyulladáscsökkentő hatású, valamint képes felvenni a harcot az agysejtek öregedésének jeleivel.

Szilva

Nemcsak aszalt változatban igazi antioxidáns-bomba, hanem frissen is. Érdekes, hogy a hatóanyagát szorongásos zavarok ellen is tervezik bevetni valamilyen étrend-kiegészítő formájában. 
De ez nem azt jelenti, hogy csak akkor érdemes enned belőle, ha rossz a kedved! Válaszd bármikor, mert ha más hatást nem is érzel, serkenti az anyagcserédet.
A felsorolt gyümölcsök közül neked melyik a kedvenced?

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást