Életmód / Táplálkozás

7 trükk, hogy minden eddiginél több kalóriát égess

7 trükk, hogy minden eddiginél több kalóriát égess

A gyors metabolizmus gondoskodik róla, hogy a tápanyagok minél tempósabban hasznosuljanak a szervezetedben, a salak pedig mielőbb távozzon belőle. Ha gyakran kínoz haspuffadás, ritkán jársz vécére, és úgy érzed, a súlyfelesleg leadása számodra nehézkes, akkor itt az ideje, hogy a következő sebességfokozatba kapcsold az anyagcserédet!

Tankolj fel vízzel!

Tudtad, hogy a testednek bőséges vízbevitelre van szüksége a kalóriaégetéshez? Amennyiben egy kicsit is folyadékhiányos állapotba kerülsz, az anyagcseréd mintegy önvédelmi reakcióként azonnal lelassul. 

Kutatások bizonyítják, hogy akik naponta legalább nyolc pohár vizet magukhoz vesznek, ugyanolyan táplálkozás és mozgás mellett több energiát használnak fel, mint akik csak négyet. A magas víztartalmú zöldségek és gyümölcsök is segítenek neked.

Építs izmot!

Ne félj a súlyzóktól, a saját testsúlyos edzésektől, meg a többi olyan mozgásformától, ami tónusos izomzatot eredményez! 

Hatalmas tévedés, hogy ez férfias lenne – kivéve, ha pont a súlylökés a kedvenced, és arra vágysz, hogy mázsákat dobj a magasba hirtelen.

Tudományosan bizonyított tény, hogy minden 0,45 kg izom naponta 6 kalóriát éget pusztán az önfenntartásra (tehát akkor, ha meg sem moccan), míg ugyanennyi zsír csak kettőt. 
Ez a látszólag nüansznyi különbség rengeteget jelent az egész tested és az összes nap szintjén…

Eddz keményen!

Egy jó aerob sporttevékenységgel nemcsak addig égetsz kalóriát, amíg edzel, hanem utána akár 24 órával is. 

Ha bevállalod a magas intenzitású, akár intervallum felépítésű tréningeket – ahol a kiadósabb és az enyhébb szakaszok időközönként váltják egymást –, akkor sokkal gyorsabb anyagcserét remélhetsz. 

A kocogásba érdemes kisebb sprinteket beépítened, az aerobikot pedig végezd step lépcsővel!

Fűszerezz!

A fűszerek nemcsak mennyei ízt adnak az ételeidnek, hanem még gyorsítják is az anyagcserédet. 

Ha a kedvenc kajádhoz adsz egy evőkanálnyi aprított csilipaprikát, biztos lehetsz benne, hogy az emésztés ideje alatt több kalóriát éget a szervezeted.

Ideiglenes és csekély hatásról van szó ugyan, ám ha rendszeressé teszed a megfelelő táplálkozás és testmozgás mellett, igenis tovább javíthatod az eredményeidet.

Állj rá a fehérjére!

A nyugati társadalmak táplálkozási trendjei döbbenetesen szegények fehérjében. A diétázók gyakran proteinporokhoz nyúlnak, hogy fedezzék a szükséges mennyiséget – holott természetes forrásból is megoldható mindez. 

A halak, a fehér és a sovány vörös húsok, a zsírszegény tejtermékek, továbbá a hüvelyesek elsőrangú fehérje-lelőhelyet jelentenek a tojás meg a szója mellett. A protein eltelít, segít izmot építeni, és gyorsítja az anyagcserédet.

Kávézz egy kicsit!

Ha rajongsz a kávéért, valószínűleg az élénkítő és koncentrációt elősegítő hatása miatt szerettél bele. 

A mértékletes – napi egy-két csészényi – kávéfogyasztás azonban más előnnyel is jár: a koffein rövidtávon megnöveli a metabolikus rátát, tehát az anyagcsere hatékonyságát. 
Különösen érdemes bevinni egy kicsit ebből a vegyületből a szervezetedbe, ha úgy érzed, hogy egy fárasztó nap végén már semmi kedved az edzéshez. Délután öt után azonban már ne kávézgass, mert megzavarhatja az alvásciklusodat!

Hagyd a villámdiétákat!

A villámdiéták egyértelműen felejtősek – minden olyan étrenddel egyetemben, amelyek napi 1 200 kalóriánál kevesebbet írnak elő neked.

Ilyen alacsony energiabevitel mellett ugyanis a béka hátsó fele alá csökken az anyagcseréd sebessége, a látszólagos fogyás pedig csupán vízveszteség

Vagy ha hosszabb ideig tartod a kegyetlen étrendet, a szervezeted előbb nyúl az izmaid jelentette raktárhoz, mintsem hogy zsírt égessen. A metabolizmusod igényeit szem előtt tartva tehát ne is próbálkozz ilyenekkel!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást