Életmód / Táplálkozás

A nyers vegán étrend 10 hatalmas előnye

A nyers vegán étrend 10 hatalmas előnye

A nyers vegán konyha alapja, hogy az ételeket nem főzhetjük 46 C fok felett. Ezen hőmérséklet fölött az élelmiszerek elvesztenék enzimjeik jelentős részét, ezáltal tápértéküket is.

Miért jó a vegán konyha?

A nyers étrendnek számos előnye van, beleértve a súlycsökkenést, szebb bőrt, jobb emésztést, energiával való feltöltődést és egy jobb egészségi állapotot. Ez az étrend nem csupán egy múló hóbort, a fejlett országok nagyobb városaiban számos vegán étterem nyílt.
Vége a pasztörizált, tartósítószeres, feldolgozott ételfogyasztásnak, a 21. század reformkonyhája a nyers vegán lesz! A vegán receptek elkészítéséhez legfőképpen egy turmixgépre és egy aszaló berendezésre van szükség (gyümölcs- és zöldségfélék aszalására).

Megtelsz energiával!

A nyers élelmiszerek jobb minőségűek, ezért kevesebb is kielégíti táplálkozási igényünket. Főzés során a legtöbb vitamin és enzim megsemmisül, károsodnak a fehérjék és a zsírok.
Mivel a nyers élelmiszerek megőrzik az étel természetes tápanyagait, energikusabbnak érezzük magunkat, hidratáltabbak leszünk (a nyers ételek több vizet tartalmaznak) és kielégítjük a szervezet igényeit.

Intenzívebb ízek

A főtt ételekben elvesződnek a tápanyagok eredeti ízei, ezért sok fűszerre van szükség.
A nyers ételekhez ellenben kevesebb só, cukor, fűszerek és ízesítők szükségesek, ez a szerveknek sokkal egészségesebb.

A bőr egészsége

Ha több nyers ételt fogyasztasz, kevesebb az esélye például annak, hogy leégsz.
Ráadásul a bőr hidratáltabbá válik, kisimulnak a ráncok és megkapja azokat a vitaminokat, amelyek egészséges ragyogásához szükségesek (mint az A-, K, E-, B-vitminok)

Könnyebb főzés és mosogatás

Nem elhanyagolandó az a tény sem, hogy a nyers ételeket könnyű elkészíteni, rekord idő alatt elkészülnek és a mosogatás során sincs problémánk égett zsírokkal.

Megelőz néhány krónikus betegséget

A nyers vegán étkezés megelőz számos krónikus betegséget, többek közt a szív- és rákbetegségeket is. A főzéssel/sütéssel járó receptek szabad gyököket hoznak létre, amelyek a rák legfőbb okozói.
Azonban az alacsony számú szabadgyököket a szervezet le tudja győzni (erre rásegítünk az antioxidánsok fogyasztásával), így csökken a rák kialakulásának kockázata.

Immunrendszer erősítése

A nyers étrend védelmet nyújt az akut betegségek ellen, mint a megfázás, influenza, kanyaró, stb.
A nyers vegán étrend egészséges testtel ajándékoz meg minket.

Emésztőrendszer javulása

A nyers élelmiszerek fogyasztásával sokkal több rost kerül emésztőrendszerünkbe, ezzel könnyítődik a széklet, kevesebb esélye van a gyomorégésnek, emésztési zavaroknak, túlsavasodásnak.

Környezetkímélő

Ha az emberiség nyers ételeket fogyasztana, a legtöbb élelmiszer-ipari bolt lehúzhatná a rolót és elővehetné a kertészlapátot.
A kevesebb ipari termeléssel egy egészségesebb környezetet hozhatunk létre, hisz kevesebb lenne a széndioxid-kibocsátás, és több oxigén termelődne köszönheően a mezőgazdaság kivirágzásának.

Pénzmegtakarítás

Lehet, hogy első benyomásunk az, hogy a rengeteg zöldség, gyümölcs drágább, mint a tészta vagy a konzervek. De gondoljunk arra is, mennyi energiát és időt takarítunk meg az ételek elkészítésekor. Nem eszélve arról, mennyivel kevesebb gyógyszerre és korházi kezelésre lesz szükségünk a jövőben. Az emberi élet és egészség amúgy sem mérhető pénzben.
Tehát ne pazarold energiáidat és magad. Az vagy, amit eszel. Kezdd már ma fogyasztani a dióféléket, zöldségeket, gyümölcsöket nyersen vagy aszalva. Az interneten és receptkönyvekben már milliónyi vegán receptet találhatsz!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást