Életmód / Egészség

Ezeket a tippeket próbáld ki, ha a korona-stressz miatt nem tudsz aludni

Olvass alvás előtt!

Milliószor hallottuk már, hogy a kék fény nem tesz jót a szemnek – de mit tegyen az ember, ha nem álmos, de aludnia kellene? Egyszerű a megoldás: olvass! Az olvasással nemcsak a szemedet kíméled, hanem a lelkednek is jót teszel. Ha netán nem egy nagyon izgalmas krimit vagy horrort olvasol, amit nem tudsz letenni, garantáltan hamar elálmosodsz tőle.

Készítsd elő a hálószobádat!

Fontos, hogy külön ügyelj arra, milyen hangulat és – legfőképpen – milyen hőmérséklet uralkodik a hálószobádban! Nem mindegy ugyanis, hogy hol hajtod álomra a fejedet. Fontos, hogy a lefekvés egy nyugtató, kényeztető folyamat legyen, és az is, hogy a tested és a lelked is felkészüljön a pihenésre.

A szobád legyen a „nyugalom szigete”. Fontos, hogy ne legyen limlomos, inkább kevesebb berendezési tárgy legyen benne, mint több. Mindig legyen egy kicsit hidegebb a hálóban, mint máshol, mert szervezetnek az a megfelelő az alváshoz. És arra is ügyelj, hogy az alváson kívül, ha teheted, mást ne csinálj a hálószobában – az egyértelmű dolgokon kívül, persze.

istockphoto

Áztasd be a lábaidat!

Furcsán hangozhat, de az ilyen kis kényeztetések segíthetnek, hogy magad mögött hagyd a napi hajtást, és egy kicsit ráhangolódj a pihenésre. Ha nem szeretsz kádban fürdeni, esetleg nincs annyi időd vagy energiád, hogy így vezesd le a feszültséget, egyszerűen engedj magadnak egy jó kis lábfürdőt finom illóolajokkal, és élvezd ki kicsit az énidőt.

istockphoto.com

Nyújtózz!

Nem csak reggel érdemes lenyújtani az elmacskásodott izmaidat: esténként sem árt, hogy az egész napos munkában beállt nyakadat és hátadat egy kicsit megszabadítsd a szenvedéseiktől. Keress magadnak a neten egy olyan nyújtógyakorlatokat, ami beválik, és gyakorold nyugodtan. Ezzel azt is eléred, hogy könnyebben el is alszol majd, hiszen a lenyújtott izmaidnak nem lesz kényelmetlen egyetlen alvási pozíció sem. Akár egy kis jógát is kipróbálhatsz.

Meditálj!

Ha régóta kacérkodtál a meditáció gondolatával, akkor itt az ideje, hogy tényleg ki is próbáld! Nincs is jobb idő rá, mint a lefekvés előtti néhány óra, amikor tényleg az a cél, hogy egy kicsit elengedd a napi fáradalmakat, a stresszt és a szorongást, és felkészülj a pihenésre. Ha magadtól nem megy a meditáció, és cikáznak a gondolataid, keress a neten elalvás előtti mantrákat és meditációs gyakorlatokat. Mivel most nagyon menő a mindfulness, biztosan rengeteget fogsz találni.

Olvastad már?  Koronavírus: Húsvét házi karanténban – 5 ok, amiért jobb lesz, mint valaha!

Naplózz!

Lehet, hogy nem vagy egy nagy naplóíró típus, és nem is igazán szeretsz kiírni magadból mindent, de hidd el: ha azért nem tudsz elaludni, mert a mindennapi problémák foglalkoztatnak, és csak úgy kavarognak a gondolatok a fejedben, a naplóírás a lehető legjobb dolog, amit tehetsz magaddal.

Esténként írj ki magadból minden gondolatot, mindent, ami nyomaszt. Ha segít, még azt is papírra vetheted, hogy milyen teendőket nem szabad elfelejtened másnapra. Így biztos lehetsz benne, hogy nyugodtan feküdhetsz le, nem fog kimenni semmi a fejedből.

istockphoto

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást