Életmód / Táplálkozás

20 kérdés a fogyásról és egészségről

20 kérdés a fogyásról és egészségről

Szeretnéd tudni melyik étel a legjobb, legegészségesebb számodra? Olvasd el cikkünket és megtudod mi a jobb választás!

1. Sonka vagy kolbász?

Válasz: Sonka.
Egy szelet jól átfőtt sonka kevesebb kalóriát tartalmaz, mint egy átlagos kolbász. A legjobb választás egy szelet sonka, melyet előzőleg megfosztottál a kövér és bőrös részektől.

2. Csomagolt vagy vásárolt ebéd?

Válasz: Csomagolt ebéd.
Egészségesebb, valószínűleg kevesebb kalóriát tartalmaz, ráadásul olcsóbb is.

3. Ebéd vagy csipegetés?

Válasz: Csipegetés.
Hatalmas ebéd helyett csipegess napközben. A kalóriák elosztása ugyanis stabilizálja a vércukor- és inzulinszintet, megszabadít a stressztől, a feszültségtől és az unalomtól, illetve az evés után fellépő fáradtságtól. Ráadásul, nem éhezel meg és nem habzsolsz be olyasmit, amit később megbánnál. A napközbeni csipegetés felszabadítja az ebédidőt, így sétálhatsz egyet vagy dolgozhatsz, így hamarabb haza mehetsz.

4. Kávé vagy tea?

Válasz: Tea.
Válassz fekete vagy zöld teát. Ezek gazdagok anti-oxidánsokban, melyek nemcsak energiával turbóznak fel, de hozzájárulnak a szív és érrendszer egészségéhez is, valamint segítenek megelőzni a rákos megbetegedések kialakulását.

5. Friss fokhagyma vagy por?

Válasz: Friss.
A legújabb kutatások szerint a fokhagyma nem viszi le a koleszterinszintet, azonban más jótékony hatásai is vannak, azonban ezek további kutatást igényelnek. Mindenképp a friss fokhagyma sokkal jobb, mint a por.

6. Eper vagy áfonya?

Válasz: Áfonya.
Természetesen mindkét gyümölcs nagyszerű, ezért próbálj meg minél többet fogyasztani belőlük. Azonban ha összehasonlítjuk őket kiderül, hogy az áfonya négyszer gazdagabb rostokban, mint az eper, több természetes cukrot, E-vitamint tartalmaz, illetve olyan mikrotápanyagokat, melyek jók a memóriának.

7. Friss vagy aszalt gyümölcs?

Válasz: Friss.
Minél nagyobb a gyümölcs víztartalma (a legtöbb gyümölcs több, mint 80% vizet tartalmaz) annál inkább érzed magad jóllakva és megúszod kevesebb kalóriával. Ha mégsem jutnál friss gyümölcshöz, fogyaszd aszalt társait.

8. Gyümölcslé vagy gyümölcs?

Válasz: Gyümölcs.
Válaszd az igazit. A legtöbb gyümölcslé tele van cukorral, ráadásul megfosztják őket a gyümölcs legfontosabb részétől, a rostoktól.

9. Brokkoli vagy karfiol?

Válasz: Brokkoli.
100 gramm brokkoli 2,6 gramm rostot tartalmaz, azaz kétszer annyit, mint a karfiol.

10. Egy alma vagy cukormentes almapüré?

Válasz: Egy alma.
Egy alma tartalmazza az almapüré tápanyagait, de pluszban magadhoz veszed az alma héjában található rostokat is.

11. Barna vagy fehér cukor?

Válasz: Egyik sem.
Hiszen mindkettő cukor és egyiknek sincsenek tápláló előnyei, egyik sem jobb a másiknál. Ebben az esetben a barna sem egészséges választás.

12. Zöld vagy fekete olajbogyó?

Válasz: Zöld olajbogyó.
A zöld olajbogyó nem érett meg teljesen, tehát körülbelül csak fele annyi olajat tartalmaz, mint a teljesen érett fekete.

13. Ásványvíz vagy szóda?

Válasz: Ásványvíz.
A szódavíz a szódabikarbónától válik szénsavassá, tehát ez az ital sóban gazdag. Elég csak összehasonlítani: az ásványvíz mindössze 3 mg nátriumot tartalmaz, míg a szóda 75-öt.

14. Vesepecsenye vagy bordaszelet?

Válasz: Vesepecsenye.
Egy 300 grammos vesepecsenye 325 kalóriát és 13 gramm zsírt tartalmaz, melyből 6 telített, míg egy ugyanakkora bordaszelet 423 kalóriával és 23 gram zsírral (melyből 12 telített) bombázza szervezeted.

15. Leves vagy saláta?

Válasz: Saláta.
Természetesen egyes levesek egészségesebbek, mint némely saláta, de általában jobb választás egy nyers, vegyes zöldségekből összeállított saláta, egészséges öntettel megkoronázva. Sokkal több rosthoz jutsz, ha salátát fogyasztasz, melyeknek köszönhetően tovább érzed magad jóllakottnak. Ráadásul a saláták nagyon gazdagok anti-oxidánsokban, melyek segítenek legyőzni a betegségeket. A levesen is egészségesek, azonban a főzés során csökken a felhasznált zöldségek tápértéke.

16. Bolti vagy házi-készítésű salátaöntet?

Válasz: Házi-készítésű.
A házi-készítésű dolgok mindig egészségesebbek. Használj olíva olajat, hiszen ez csökkenti a koleszterinszintet. A bolti salátaöntet túl sok sót és további adalékanyagokat tartalmaz.

17. Café au lait vagy caffe latte

Válasz: Café au lait.
A Café au lait egyenlő arányban tartalmaz kávét és tejet, és sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a caffe latte.

18. Friss paradicsom vagy paradicsomszósz?

Válasz: Paradicsomszósz.
A paradicsom gazdag likopinban, egy olyan anti-oxidánsban, mely állítólag csökkenti a prosztatarák kialakulásának veszélyét, és feltehetőleg egyéb rákos megbetegedések kockázatát is. A likopin csakis főzés során szabadul fel, és szervezeted csak ilyenkor képes felszívni. A legtöbb paradicsomszósz olíva olajat is tartalmaz, mely különösen jó, hiszen a likopin zsírban oldódó anti-oxidáns.

19. Alma vagy narancs?

Válasz: Alma.
Egy felmérésben résztvevő emberek, akik több, mint 5 almát fogyasztottak el naponta, javulást mutattak a tüdőműködésben és kevesebb asztma-jellegű tünetet produkáltak. Fogyaszthatod nyersen, sülve vagy a salátádban.

20. Repülőgépen kapott étel vagy az otthonról hozott?

Válasz: Otthonról hozott.
A repülőgép száraz levegője eltompítja szagló- és ízlelőképességedet, így minden amit repülés közben fogyasztasz ízetlen. Ezért a repülőgépen felszolgált étel sokkal több sót vagy cukrot tartalmaz, amely plusz nem hiányzik a szervezetednek.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást