Ezért eredménytelen a diétád – nem véletlen, hogy egy dekát sem fogysz!

Ezért eredménytelen a diétád – nem véletlen, hogy egy dekát sem fogysz!

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ezért eredménytelen a diétád – nem véletlen, hogy egy dekát sem fogysz!

Alábecsülöd a kalóriákat

A legtöbb diétás étrend 1800 kalóriát, vagy még kevesebbet tartalmaz, és hát valljuk be, ez nem sok. Nagyon hamar összejön ennyi kalória, különösen akkor, ha nem csak a mennyiséget tekintve kell változtatnod, hanem a minőséget is át kell gondolnod. A legtöbb diétázó azzal rontja el az étrendjét, hogy túlságosan alábecsüli a kalóriákat.

Nem tűnik nagydolognak megenni egy zacskó chipset, amikor egész héten diétáztál. Ez az 500-600 kalória a hét napjaira elosztva azt is jelentheti, hogy teljesen feleslegesen tartóztattad meg magadat. Persze nem csak a nassolnivaló lehet ludas, ennél sokkal alattomosabb formában is megjelenhetnek a plusz kalóriák. Sokan elrontják a főzést már azzal, hogy túl sok zsiradékot használnak.

Készíthetsz bármilyen kalóriacsökkentett, diétás köretet, ha olajon párolod, akkor ennyi erővel tartalmasabb gabonát is ehettél volna, amivel ráadásul tovább jól laksz. Bármennyire hihetetlen, egy evőkanál olajban több mint 110 kalória van! Ez rengeteg, különösen akkor, ha egy átlagos diétás étrendet nézünk. Szóval, ha egyetlen egy bombabiztos diétás tippet keresel, akkor egyszerűen zárd ki a hozzáadott zsírt és az olajban való sütést a konyhádból. 

Túlzásba vitt olajfogyasztás
zoff photo/istockphoto.com

Bevezeted a csalónapot

Már csak a korábbiak fényében is láthatod, hogy a csalónap, vagy akár a csaló étkezés is butaság, ha fogyni szeretnél. Amikor már a súlyodat tartod, akkor belefér, hogy bizonyos időközönként olyat is egyél, ami túl sok kalóriát tartalmaz, de amíg fogyni szeretnél, addig nem.

Csalónap a diétában
PixelsEffect/istockphoto.com

Ha csak napi 50 kalóriával fogyasztasz többet (ez iszonyúan kevés, az olajos példánál maradva fél evőkanál olaj), akkor az éves szinten 18 250 plusz kalóriát jelent. Ez egy héten 350 kalória, tehát plusz egy étkezés. Így lesz a kevésből sok – és persze súlyfelesleg. Nyilván nem kell, hogy megszállottan számold a kalóriákat, de nincs értelme csalóétkezést, főleg nem csalónapot bevezetned az étrendedbe.

Már csak azért sem, mert jellemző módon ilyenkor nem néhány kalóriát szoktak magukhoz venni az emberek, hanem sokkal, de sokkal többet. Akkor sosem „bűnözhetsz”? De igen, csak egyszerűen bele kell kalkulálnod a napi fogyasztásodba a bónuszétkezést. Ha nem akarsz sehol lecsípni az étrended kalóriatartalmából, akkor is van megoldás. Eddz többet az adott napon, így egyszerűen kiegyenlítheted a napi mérleget.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást