Életmód / Táplálkozás

8 élelmiszer, ami nem hiányozhat az asztalról

„Napi egy alma az orvost távol tartja” – mondja a népi bölcsesség. Ám nemcsak Hófehérke kedvence szolgál létfontosságú tápanyagokkal. Listánkból megtudhatod, hogyan edd szépre és egészségesre magad!

Paradicsom

Gyakran zöldségként hivatkoznak rá, pedig a neve is árulkodó: egy dél-amerikai kifejezésből származik, amelynek jelentése „duzzadó gyümölcs”.
Húsok mellé, salátában, hideg étkezés részeként vagy akár magában is isteni, ráadásul százféle formában beszerezheted: létezik picike, sárga, hosszúkás, villanykörte alakú, de még szögletes is. Rengeteg likopint tartalmaz, ami egy erős antioxidáns.

Banán

A természetes tápanyagraktár annyi káliumot tartalmaz, mint szinte semmi más. Emellett kiváló B6-vitamin forrás.
Hatszor annyi A-vitamint és vasat tartalmaz, mint mondjuk az alma, de egyszerű szénhidrátban is gazdag, ami a testépítők kedvencévé teszi.

Eper

A benne lévő C-vitamin erősíti az immunrendszert és felveszi a harcot a sejteket károsító szabadgyökök ellen. Kalóriatartalma roppant alacsony, így bármikor, bármilyen formában nyugodtan fogyaszthatod.
A dobozos eperlével azonban vigyázz, mert valószínűleg több benne a hozzáadott cukor, mint az ásványi anyag!

Kiwi

Több C-vitamin van benne, mint a narancsban, és majdnem annyi kálium, mint a banánban.
Fogyaszthatod alig éretten, amikor még savanykás, vagy akkor is, ha már puha és édes. Készíthetsz belőle süteményt, esetleg zsírszegény túróval diétás édességet.

Sárgadinnye

A-, B6- és C-vitamin forrás, emellett rengeteg élelmi rosttal szolgál. Egy fél darab tízóraira vagy uzsonnára is kiváló, de salátákhoz szintén szuper.

Avokádó

A borsos árú szuper-gyümölcs jelzője akár arra is vonatkozhatna, hogy milyen egészséges. De azoknak jár a szuper előtag, amelyek nagyméretűek és egyetlen magjuk van.
Az egyetlen, ami a szív- és érrendszert segítő káliumból többet tartalmaz a banánnál, ráadásul jótékony zsírsavai hozzájárulnak a koleszterinszint csökkentéséhez.

Kaliforniai paprika

Kapaszkodj meg: növénytanilag ő sem zöldség, hanem gyümölcs. Akár pirosat, sárgát vagy zöldet választasz, biztos lehetsz benne, hogy sok likopinhoz jut a tested, ami a rák megelőzésének egyik leghatékonyabb ellenszere.

Alma

Hiába számít közhelynek, egyszerűen nem hagyhattuk ki a listáról. Bár napjainkban technológiai szimbólumként is ismert, valójában azért mégiscsak szervezetünk egyik legjobban bevált őre. Tápanyagkoktélja javítja a testi és szellemi teljesítőképességet.Bár a gyümölcsök közül sok szezonálisnak számít, ha lehetőséged van rá, télen is csempéssz belőlük az asztalra valamennyit! A multivitamin tabletták nem pótolják ugyanis a teljes értékű táplálkozást: a gyümölcsökben olyan összetevők vannak, amelyek egymás hatását fokozva utánozhatatlan csodát művelnek az emberi szervezettel.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást