Zsírgyilkos páros: így fogyaszt a körte-dió diéta

Zsírgyilkos páros: így fogyaszt a körte-dió diéta

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Zsírgyilkos páros: így fogyaszt a körte-dió diéta

Az őszi finomságok között előkelő helyet foglal el a körte és a dió, együttesen pedig igazi csemegének számítanak, hiszen mindkettő édeskés, ugyanakkor a körte friss íze jól kiegészíti a dió enyhe fanyarságát. A hab a tortán, hogy az egészséges nassolnivalók a bennük található vitaminoknak köszönhetően még a fogyást is elősegítik.

Miért egyél körtét, ha fogyni szeretnél?

Brazil kutatók már évekkel korábban igazolták, hogy azok, akik legalább napi három körtét elfogyasztanak, összességében kevesebb kalóriát visznek be a szervezetükbe, mint azok, akik mellőzik a lédús gyümölcsöt.
A körte kalóriatartalma nagyon alacsony, rostjai miatt mégis laktatónak érzed, ráadásul ugyanezek a rostok a lerakódott salakanyagoktól is segítenek megszabadulni, javítják az emésztést, és így az anyagcserét is.

Mi van a körtében?

A körtében emellett olyan savak találhatóak, melyek segítik az ételek lebontását, és a szervezet természetes zsíranyagcsere folyamatain is javítanak. Ugyan a körte nem a tápanyagokban leggazdagabb gyümölcs, de azért említésre méltó mennyiségű kálium van benne, ami segít kimosni a sejtek között felgyülemlett folyadékot, így nem csak méregtelenít, de a pocakon és csípő tájon megjelenő plusz centikből is lefaraghatsz vele.
Érdemes még megemlíteni, hogy a körtében lassan felszívódó szénhidrátok vannak, amelyek kiegyensúlyozottan tartják a vércukorszintedet, így a hirtelen rád törő farkaséhségtől sem kell tartanod. Ha a diétád alatt édességet kívánsz, nyugodtan majszolj el egy körtét, ezzel a szervezetedet is becsaphatod, és a plusz kilók miatt sem kell aggódnod.

Miért egyél diót, ha fogyni szeretnél?

A dió, amilyen aprócska, olyan értékes, és nem csak a rostjai miatt. A benne található omega3 zsírsavak nem okoznak hízást, viszont jól jöhetnek a zsírban oldódó vitaminok feldolgozásához. A diéta szempontjából a dió magnézium tartalma miatt is különösen értékes. Nem csak azért, mert ez az ásványi anyag elengedhetetlen a megfelelően működő zsíranyagcseréhez, hanem azért is, mert segít leküzdeni a stresszt, és kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá tesz.
Márpedig, ha eleve kevesebb kalóriát viszel be, könnyen feszültté válhatsz, és hamar egy habos süteményben vagy tábla csokiban kereshetsz vigaszt. Ha a diéta alatt minden nap elrágcsálsz egy-két marék diót, az ilyen helyzetektől nem kell tartanod.

Mintaétrend az első napra:

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy körte, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: grillezett csirkemell mentás körtesalátával.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.

Vacsora:
körte-dió saláta.

Mintaétrend a második napra:

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy kis poharas tej, cikkekre vágott körte és dió.
Tízórai: két szelet puffasztott rizs.
Ebéd: grillezett csirkemell diós barna rizzsel.
Uzsonna: egy körte.
Vacsora: Waldorf-saláta.

Mintaétrend a harmadik napra:

Reggeli: rántotta két tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.

Tízórai:
egy körte, egy marék dió.
Ebéd: grillezett hal körte-dió salátával.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: turmix egy pohár tejből, egy érett körtéből, egy teáskanál mézből és egy csipet fahéjból.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást