9 tipp, hogy több zöldséget és gyümölcsöt egyél

9 tipp, hogy több zöldséget és gyümölcsöt egyél

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 9 tipp, hogy több zöldséget és gyümölcsöt egyél

Szeretnél egészségesebben étkezni, de úgy érzed, képtelenség annyi zöldséget és gyümölcsöt illeszteni az étrendedbe, amennyit a szakértők javasolnak? Szerencsére léteznek olyan kreatív megoldások, amelyek túlmutatnak a hagyományos „edd nyersen!” vagy „tedd hús mellé!” ötleteken.

Készíts csipszet!

Odavagy a burgonyasziromért? Akkor a kelbimbóból készült változatot is imádni fogod!

Megsütve és sózva a kel levelei könnyű, ropogós csipsszé válnak, amelyek még finomabbak is a boltban kapható zacskós termékeknél. Ráadásul ez a rágcsálnivaló tele van antioxidánsokkal!

Aprítsd szószba!

A mártások a fogyókúrák esküdt ellenségei – amennyiben élelmiszeriparilag feldolgozott szószokról van szó.
A házi készítésű paradicsomos salsa, a padlizsánkrém, az avokádókrém és a hummusz egytől egyig olyan finomságok, amelyek a bennük lévő zöldségek eredeti vitamintartalmával kényeztetnek.

Süsd kenyérbe!

Mint minden péksüteménynél, ennél is szükséges liszt, zsiradék és cukor használata, de ne hagyd, hogy mindez elrettentsen a fenséges, otthon sütött kenyértől! Teljes kiőrlésű gabonalisztből ugyanis valóságos csodát tehetsz az asztalra.

Gyakorlatilag bármelyik zöldség és gyümölcs alkalmas arra, hogy kenyérbe varázsold – csupán el kell döntened, édes vagy sós ízvilágra vágysz.

Csempészd be a levesbe!

A zöldborsós-sárgarépás zöldségleves ugyan örök klasszikus, de a tyúkhúslevesben elfér egy kis zeller, a marhahúsleveshez passzol a brokkoli, ám kiváló krémes előételt készíthetsz sütőtökből, karfiolból vagy bármiből, amiből a fantáziád csak engedi.
A kreativitáshoz a netes receptek adhatják meg a kezdő lökést.

Idd meg!

Házi narancslé répával, almalé kelbimbóval, grépfrútlé spenóttal és szőlővel… A lehetőségek tárháza végtelen.
Eláruljuk azért, hogy a sárgarépa gyakorlatilag bármilyen gyümölcshöz megy, és az eredmény elfogyasztása még jobban esik, ha megadod a módját egy mutatós pohárral és szívószállal.

Tedd salátába!

Néhány szem eper a spenótos salátához? Körte a fejes saláta mellé? Nem is gondolnád, hogy a pohár mellett a tányéron is kiválóan megférnek egymás mellett a gyümölcsök és a zöldségek.
Az őszibarack megy a kukoricához, az alma a káposztához, de akár a mandarin is simán belefér. A sárgadinnye sonkás ételekhez mennyei.

Csavard fel a levelet!

A művelet akár a tortilla és a töltött káposzta nászából született csemete is lehetne: vegyél egy nagy levelű zöldséget, s csomagolj bele minden földi jót, ami szem-szájnak ingere (például zöldséges csirke vagy tonhal)!
A fogyókúrabarát csomagolóanyagok mind tele vannak K-, A- és C-vitaminnal, tehát a szénhidrát-fogyasztás visszafogása mellett még a koleszterinszinted is csökkentheted velük.

Fűszerezz fokhagymával!

Nem vagy oda a párolt zöldségek ízéért? Unalmasnak találod a brokkolit? A bármit pikánssá tevő fokhagyma nemcsak a vámpírokat tartja távol, de a bélrákot, ráadásul jó hatással van a szervezet természetes baktériumflórájára.
Bármilyen zöldséget tökéletesen kiegészít. Ismerd meg a fokhagyma 11 csodás egészségügyi hatását!

Mártsd csokiba!

Ez a tipp nem neked való, ha éppen szigorúan számolod a kalóriákat, de ha egy kis extra kényeztetésre vágysz, megosztjuk veled: csokifondüvel a természet bármelyik ajándékából elképesztő desszertet dobhatsz össze. Gyakorlatilag nem létezik olyan gyümölcs, amely ne illene össze vele…
Ugye, máris izgalmasabbnak tűnik a zöldségek és a gyümölcsök világa? Ne úgy gondolj a fogyasztásukra, mint valami kötelességre, melyet külső tényezők várnak el tőled – legyél nyitott és őszintén kíváncsi a pompás ízükre!
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást