Egészség / Életmód

Miért jó nekünk az aerobik?

Miért jó nekünk az aerobik?

Sok jót és rosszat hallottunk már az aerobikról. Azonban most összegyűjtöttük számodra azokat az okokat, amelyekért tuti megéri belevágnod egy jó kis aerobik edzésbe. Emellett azt is megtudhatod, hogy milyen típusú órák közül melyiket érdemes választanod.

Az aerobik egy izgalmas mozgásforma, előnye, hogy nem csupán csoportosan végezheted, hanem egy jó DVD-vel megfelelő időbefektetéssel akár otthon is elérheted a kívánt alakot. A zsírégetés és alakformálás mellett javítja az anyagcserét és jót tesz a léleknek is, hiszen a mozgás endorfint termel, ami a boldogságért felelős hormon. Ráadásul az aerobik jó hatással van a légzésre és a keringésre is.

A következő óratípusok közül választhatsz

Alakformáló

Az óra 10 perces bemelegítéssel indul, majd ezt követően a mozgás a nagyobb izomcsoportokat célozza meg. A gyakorlatok hatékonyságát a gyakori ismétlésszám adja. Az órákon a hatás fokozásáért különféle eszközökkel is dolgozhatunk, például előkerülhet a gumikötél, vagy  kéz- és lábsúlyzó. Rendszeres edzéssel feszes és izmos testalkatot érhetünk el.

Step-aerobik

Előnye, hogy az óra végre egy jól összerakott koreográfiát sajátíthatsz el, így könnyebb és élvezetesebb a mozgás, hiszen olyan, mintha táncolnál. A kiváló zsírégetés mellet nem csupán az állóképességedet növeli, de emellett kíméli az ízületeidet is. Lényege a steppadra való fel és lelépések sorozata. Az aerobik fajták közül ez jár a legkevesebb sérülésveszéllyel, ráadásul a legkritikusabb helyeket formálja, hiszen a célterület a comb és farizom.

Dance-step

Lényege ugyanaz, mint a step aerobiknak azonban sokkal több táncos elemet tartalmaz az előzőnél, így inkább a táncosabb beállítottságúaknak ajánlott.

Harci aerobik

Alapmozdulatai a táncos mozdulatok helyett inkább a különféle harcművészeti formák elemeire épülnek. Így az órákon előkerülnek a karate és a boksz mozgásai is, így az összes kritikus területedet megmozgathatod.

Vízi aerobik

Különösen a vizet szeretnők és az ízületi problémákkal küzdők számára ajánlott, ahol a mozdulatsorokat mellig érő vízben kell elvégezni. Előnye, hogy számos gyakorlat elvégzése sokkal könnyebb, mintha egy hagyományos aerobik órán végeznénk.

High-low aerobik

Ez a típus főleg a combra koncentrál, így az órákon leginkább ezek a gyakorlatok kerülnek elő. Érdemes az ilyen órák előtt pár hagyományos órára elmennünk, hogy felkészítsük magunkat a célzottabb mozgásra.

Low-impact aerobik

Elemei leginkább a capoeira elemeit elevenítik meg előttünk, így aki ezt a fajta mozgást választja, bizonyosan egy izgalmas, minden izmát megmozgató órára számíthat.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást