Életmód / Táplálkozás

Miért fogyasszunk csírákat?

Miért fogyasszunk csírákat?

A csírák egyre gyakrabban bukkannak fel táplálkozásunkban: ezt esszük húsokhoz, salátaként, vagy akár a szendvicsekbe, vagy joghurtba keverve. Nem véletlen, mivel jellegzetes ízük mellett a csírák az egészségünkre is jó hatással vannak.

Vitaminok, ásványi anyagok

A csírákban minden olyan vitamin és ásványi anyag megtalálható, amire a szervezetünknek (különösen a téli megfázós időben) szüksége lehet.
Óriási előnyük a multivitamin tablettákkal szemben nem csak az, hogy természetes közegben kerülnek be a vitaminok a szervezetbe, de lényegesen jobb arányban is szívódnak fel, mint ha tabletta formájában vesszük magukhoz ugyanazt a mennyiséget. 

Kép forrása: Kelbimbó csírák

Magas koncentráció

A csírában megtalálható anyagok magas koncentrációja lehetővé teszi, hogy fogyasztásukkal minden olyan anyagot magunkhoz vegyünk, amit egyébként csak kifejezetten nagy zöldségmennyiség elfogyasztásával valósíthatunk meg.
Vagyis ha a csírákat rendszeresen étkezéseink részévé tesszük, azzal biztosítjuk a kellő mennyiségű zöldség és azok hatóanyagainak bevitelét is. 

Kép forrása: Búzacsírák

Fogyókúrázók

A csírákban megtalálható kalóriamennyiség elhanyagolható, így a fogyókúrák idejére is tökéletes táplálék lehet. Nem növeli érdemben a kalóriabevitelt, de biztosítja a szervezetnek a megfelelő működés számára szükséges vitaminokkal és ásványi anyagokkal való ellátást.
Vagyis egyszerre támogatja a szervezet egészségét és biztosítja azt is, hogy a fogyókúránk is hatékony lehessen.

Anyagcsere

Nem csak a fogyókúrázóknak során, de a lassú anyagcserével megáldott összes embernek erőteljesen javasolt, hogy étrendjüknek tegyék állandó elemévé a csírák fogyasztását.
Javítja a bélműködést, de mindezt kíméletesen teszi, vagyis nem okoz túlzott bélmozgást, és nem jár kellemetlen mellékhatásokkal sem, de mégis biztosítjuk az egészséges működéshez szükséges funkciókat.Kép forrása: Lucernacsíra

Méregtelenítés

A csírák anyagcserefokozó hatásának köszönhetően a bélfalak is tisztulnak, amivel sok betegség megakadályozható.
Eltávoznak a felgyülemlett méreganyagok, szervezetünk kitisztul, aminek hatását hamarosan érezni fogjuk: szervezetünk megkönnyebbül, ellenállóbbá válik a fertőzéses megbetegedésekkel szemben, és segítségével megakadályozhatjuk egyes komolyabb bélbetegségek kialakulását is.

Kép forrása: Lucerna és napraforgó csíra

Csírafajták

A leggyakrabban kapható, egyben a leghasznosabb csírafajták a medvehagyma-, a lucerna- és a búzacsíra.
Mindegyik kicsit más erősségekkel rendelkezik, télen a lucerna- és a búzacsíra az, amelyik a legszélesebb spektrumú vitamin- és ásványi anyag készletekkel rendelkezik, a medvehagyma pedig leginkább ízületi problémákat orvosol. Egy biztos: szervezetünk hálás lesz azért, hogy rendszeresen fogyasztunk bármelyikből!

Kép forrása: Babcsíra

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást