Kevés szénhidrát vs. kevés zsír – melyik a jobb diéta számodra?

Kevés szénhidrát vs. kevés zsír – melyik a jobb diéta számodra?

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Kevés szénhidrát vs. kevés zsír – melyik a jobb diéta számodra? / 2. oldal

Melyik jobb súlyvesztés szempontjából?

Kutatások kimutatták, hogy az alacsony szénhidráttal dolgozó diéták rövid távon hatásosabbak lehetnek a súlyvesztésre, mint az alacsony zsírtartalmúak. Ez persze nagyban függ attól is, hogy ki mennyit sportol (a szervezetnek szüksége van szénhidrátra, hogy energiát nyerjen a mozgáshoz), de összességében elmondható: ha viszonylag gyorsan szeretnél leolvasztani magadról néhány kilót, azt az alacsony szénhidráttartalmú diétával tudod megtenni.

Melyik jobb zsírvesztésre?

A fogyás és a zsírvesztés nem ugyanaz, de a kutatások alapján úgy tűnik, mégis ugyanaz az út vezet hozzájuk: az alacsony szénhidráttartalmú diéta. Valójában azonban nem biztos, hogy ez sokkal egészségesebb, mint az alacsony zsírtartalmú diéta, pontosan azért, amiért egyelőre a ketogén diétát is vitatják.

Az viszont biztosnak tűnik, hogy a magasabb zsír- és kevesebb szénhidráttartalmú étrendek követői ritkábban számolnak be éhségérzetről. Ez azért lehet, mert a fehérje és a zsír együtt nagyon jól tudja oltani az étvágyat. De ez sem igaz mindenkire – van, aki a szénhidrátokat jobban hasznosítja, és jobban telítődik is velük, mint a zsírokkal (én is ilyen vagyok). 

Valójában éppen ezért nagyon nehéz megmondani, hogy kinek melyik diéta jöhet be jobban. A kutatások alapján először az alacsony szénhidráttartalmúval érdemes kezdeni, aztán ha ez nem jön be, megpróbálkozni az alacsony zsírtartalmúval. Fontos tudni, hogy mindenki szervezete máshogy működik, és másra reagál jól – akkor teszed a legjobbat, ha kipróbálgatod magadon, melyiknek van jobb hatása a te testedre.

Forrás

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást