Kevés szénhidrát vs. kevés zsír – melyik a jobb diéta számodra?

Kevés szénhidrát vs. kevés zsír – melyik a jobb diéta számodra?

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Kevés szénhidrát vs. kevés zsír – melyik a jobb diéta számodra?

Először is érdemes megjegyezni: egyik makrotápanyagot sem szabad egy diétában teljesen minimálisra csökkenteni. Ez alól kivételt képeznek a speciális diéták (mint például a keto), amelyeknek egészségességét még mindig vitatják, de bizonyos szituációkban akár még hasznosak is lehetnek. Emellett persze lehet variálni, miből mennyit eszel. A legtöbb fogyókúrás étrend alapja például vagy a szénhidrátszegény, vagy a zsírszegény étkezés szokott lenni.

Mit jelent az alacsony szénhidráttartalmú diéta?

Ha kevesebb szénhidrátot eszel, az nagyjából három kategóriába osztható:

  • nagyon alacsony szénhidrát: a bevitt kalóriák mindössze 10 százaléka,
  • alacsony szénhidrát: kevesebb, mint a napi kalóriád 26 százaléka,
  • moderált szénhidrát: 26-44 százaléka a napi bevitt kalóriáidnak.

Ezek mindegyike alacsonynak számít, az első kettő viszont elég extrém, így ha nem is eszel olyan sokat a diéta miatt, komoly tápanyaghiányban szenvedhetsz miatta. Ha kevés szénhidrátot eszel, azzal együtt meg kell emelned a fehérje- és zsírbeviteledet, hogy meglegyen a napi kalóriaszükségleted. Ha az alapanyagcseréd alá mész, annak komoly következményei lehetnek az egészségedre és az anyagcserédre nézve. 

Mit jelent az alacsony zsírtartalmú diéta?

Ha kevés zsírt eszel, az azt jelenti, hogy a napi kalóriabeviteled kevesebb, mint 30 százalékát fedezed zsírból. Fontos tudni, hogy minden egyes makrotápanyagnak megvan a kalóriaértéke, ez pedig egy grammra levetítve a zsíroknak a legmagasabb. Magyarán, ha alacsony zsírtartalmú diétát követsz, többet ehetsz ugyanazon kalóriamennyiségnél, mintha a szénhidrátodat akarnád lenyomni. Ennek ellenére nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás.

Karolina Grabowska/kaboompics.com

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást