Haslapító finomság: így segíti a fogyást a kivi

Haslapító finomság: így segíti a fogyást a kivi

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Haslapító finomság: így segíti a fogyást a kivi

Ahogy jönnek a hűvösebb hónapok, egyre nehezebb lesz a napi zöldség- és gyümölcsbevitelt fedezni, de szerencsére a déli gyümölcsök ilyenkor is gondoskodnak a szükséges tápanyagokról. Némelyik pedig, mint amilyen például a kivi is, még abban is segítenek, hogy könnyebben menjen a fogyás.

Ezért segíti a kivi a fogyást

A kiviben található rostok a többi gyümölcshöz hasonlóan segítik az emésztést, beindítják az anyagcserét és segítik a bélcsatorna salaktalanítását. A kivinek emellett viszonylag alacsony a gyümölcscukor tartalma, a benne található savak pedig fertőtlenítik a tápcsatornát, így segíthetnek megszabadulni a különböző fertőzésektől, amelyek eddig lelassították az anyagcserédet.
Kutatások igazolták, hogy a kiviben található hatóanyagok segítik a nehéz ételek, a vörös húsok, de a halak lebontását is, így csökkentik a teltségérzetet, javítják az emésztést, és a puffadással is elbánnak, ettől pedig máris laposabb lesz a hasad. A kivi a többi gyümölcs közül rendkívül magas C-vitamin tartalmával is kiemelkedik, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy a szervezet természetes zsírbontó-folyamatai megfelelően működjenek.

Rendszeresen, de alkalomszerűen fogyasztva is segít

A kivit a fogyás segítéseként fogyaszthatod kúraszerűen is, ez esetben a változatos, kalóriaszegény étrendet kiegészítve minden nap rágcsálj el négy vagy öt szemet a zöld színű gyümölcsből. A kivi fogyasztása akkor is segít, ha csak a súlyodat szeretnéd megőrizni, és egy-egy kilengés után gyorsítanád meg az emésztésedet – a kiadósabb étkezések után egyél meg egyet, így kevesebb plusz rakódik majd rád az elfogyasztott kalóriák után.
Persze, a kivi sem csodaszer, csupán egy természetes segítség a karcsúságod megőrzése során: a változatos táplálkozás, a rendszeres testmozgás és a megfelelő folyadékfogyasztás, valamint a pihentető alvás egyaránt nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a legjobb formádat hozd minden nap.

Hogyan fogyasszuk?

A kivit legtöbbször nyersen fogyasztjuk, és ez a diéta alatt is hasznos, hiszen így minden fontos tápanyag benne marad – edd magában, tedd a müzlidbe, a gyümölcssalátádba, turmixodba, vagy pürésítsd a krémlevesbe, de például szárnyas húsok mellé is izgalmas köret lehet egy kivi-ananász saláta – arról nem beszélve, hogy ez utóbbi szintén segíti az anyagcserét és a fogyást.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: egy adag túró, egy kivi, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: grillezett csirkemell, párolt zöldborsó.
Uzsonna: két szelet puffasztott rizs.
Vacsora: tejberizs sovány tejből, édesítőszerrel, két kivivel.

Mintaétrend a második napra

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, zsírszegény tej, egy marék mazsola.
Tízórai: kivi.

Ebéd:
grillezett hal vegyes zöldsalátával, fokhagymás-zöld fűszeres-citromos öntettel.
Uzsonna: turmix egy pohár narancsléből, fél grapefruitból, egy banánból és két kiviből.
Vacsora: Cézár-saláta.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: rántotta három tojásból, egy paradicsom, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy bögre zöld tea.
Tízórai: kivi.
Ebéd: egy adag sóskafőzelék rántás nélkül, szója fasírttal.
Uzsonna: egy marék mandula.

Vacsora:
krémleves kiviből.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást