Harcban a stresszel

Harcban a stresszel

Címlap / Életmód / Egészség / Harcban a stresszel

A feszültség, és az annak következtében kialakuló zavarok és betegségek szinte minden korosztályt érintenek, és a nemek között sem tesznek különbséget. Ahelyett, hogy gyógyszerekkel mérgeznéd feszült szervezetedet, nem kell más, csak szánj egy kis időt magadra.

Víz

Az éltető folyadék hatékonyan veszi fel a küzdelmet a stressz elleni csatában. Mind külsőleg, mind pedig belsőleg alkalmazva kifejti pozitív hatását. A megfelelő mennyiségű, kb. 2 liternyi tiszta víz elfogyasztása vitalizálja a testet, és segít, hogy könnyebben vegyük a felmerülő akadályokat.
Amikor pedig hazaérünk, egy forró zuhany, vagy egy gyertyákkal, pohár borral és füstölőkkel kiegészített kád vízben elmerülni is tökéletes ellenszere lehet a stressznek.

Zene

Banális apróságnak tűnik, de tény, hogy a számunkra kedves zenék segítik az ellazulásunkat, a napi gondok feldolgozását. Ha a kemény rockot, a klasszikusokat vagy a líraibb dallamokat kedveljük az sem baj, hiszen a zene milyensége teljesen másodlagos, a lényeg, hogy belőlünk milyen érzéseket vált ki.
Kedvenceink közül válasszuk ki azokat, amelyek számunkra nyugalmat árasztanak.  

Mozgás

A fizikai terhelés sokszor remekül orvosolja az elme problémáit. Mivel a stressz is agyban születik, így a mozgás is hathatós megoldást jelenthet ellene.
Hogy ez milyen típusú, az tökéletesen mindegy, segíthet egy egyszerű nyújtózkodás, vagy egy pár perces séta is.

Masszázs

Sokan gondolják, hogy a masszázs egy csodálatos luxustevékenység, amit az ember csak ritkán élvezhet. Ez nem igaz. Pénztárcafüggő ugyan, de viszonylag olcsóbban is találhatunk jó szakembert, aki segít eltüntetni a stressz romboló hatásait a testünkből.
Az hogy milyen gyakran megyünk masszázsra egy hónapon belül, szinte mindegy, a lényeg, hogy rendszeresen tegyük, mert így a testünk „emlékszik” az időpontra, és már napokkal előtte lazulni kezd, hogy minél jobban élvezhesse a feszültségoldást.

Légzőgyakorlat

Az egyik legkönnyebben kivitelezhető stressz elleni gyakorlat, ha odafigyelünk a légzésünkre.
 Ha tudatosan lelassítjuk és elmélyítjük a légzésünket, azzal nem csak a testünk zaklatottságát tudjuk csillapítani, de az agyunk zakatolása is elmúlik, a folyamatosan ismétlődő, lassú, monoton gyakorlattól.

Mandala

A keleti motívumok energetizálják a környezetüket, pénzt, jólétet, egészséget, és nem utolsó sorban nyugalmat árasztanak. A leghatásosabb, ha mi magunk készítjük el a mandalánkat. Ehhez nem is kell semmi egyéb, mint egy papírlap és színes ceruza.
A minta mindig kör alapú, és ismétlődő motívumokkal díszített. Hogy hogyan nézzen ki, az szinte teljes egészében rajtunk múlik. Nem baj az sem, ha naponta készítünk, hiszen így egyre jobbak lesznek a mandaláink, és előbb utóbb egy keretben a falra is felkerülhetnek.

„Léleksport”

Válasszunk olyan sportokat, amik a test edzése mellett megtanítják az ellazulás és az elme teljes uralmának művészetét. Erre tökéletes a jóga minden válfaja, és a küzdősportok közül is néhány, mint például a Thai Chi.

Pozitív gondolatok

Az egyik legnehezebb, de talán a leghatékonyabb megoldás, ha akkor is pozitívan próbálsz gondolkodni, amikor a stressz nyomása a legnagyobb. Közel sem egyszerű megtenni, de a pozitív gondolatok pozitív történéseket teremtenek így a feszültség esélytelenné válik velünk szemben.
Gyakorlat kérdése, hogy akkor is tudj így hozzáállni a dolgokhoz, amikor a legrosszabb a helyzet.

Gyógynövények

Ha már semmi nem használ, és úgy érzed, muszáj külső segítséget kapnod, akkor se nyúlj a tablettákhoz. A természet gyógyszertárában sok olyan „szer” van, melyek hatékonyan veszik fel a harcot a stressz ellen.
Ilyenek a kamilla, a citromfű vagy éppen a komló, melyeket akár a kertben is találhatsz. Főzz belőlük egy jó teát, és élvezd a jótékony hatásukat, akár minden nap.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást