Életmód / Táplálkozás

Csak egyetlen szabály! Dr. Feingold diétájával tényleg lefogysz

Tofu saláta

Egyetlen ellenség: adalékanyagok

Dr. Feingold szerint sok esetben az elhízás oka nem a túlzott kalóriabevitelben keresendő. Sokan tapasztalják, hogy egyre csak híznak és híznak, pedig, ahogy mondják, alig esznek valamit. A doktor szerint ez azért van, mert az elfogyasztott adalékanyagok lelassítják az anyagcserét, megnehezítik a test méregtelenítő folyamatait, és így plusz kilók felhalmozásához vezetnek.

A doktor úgy véli, ha ezeket az adalékanyagokat kiiktatod, és persze nem követsz radikálisan kalóriadús, egészségtelen étrendet, továbbá rendszeresen mozogsz is, akkor a szervezetednek képesnek kellene lennie arra, hogy fenntartsa az egyensúlyt, azaz megőrizd a számodra ideális testsúlyt.

Mik azok az adalékanyagok?

Az adalékanyagok olyan természetes vagy mesterséges anyagok, amelyeket önmagunkban nem fogyasztunk, nem használunk, az élelmiszerek természetesen nem tartalmazzák ezeket, utólag kerülnek bele, hogy a gyártó a terméket tartósabbá, jobb állagúvá, szebb színűvé, egyszóval a fogyasztók számára vonzóbbá tegye.

Ezekkel az adalékanyagokkal azonban a szervezeted nem tud mit kezdeni, és hihetetlen mértékben lelassítják az anyagcserét, így hízáshoz és más kellemetlen tünetekhez vezetnek.

Mennyit lehet fogyni a Feingold-diétával?

Az adalékanyagok elhagyásával a szervezeted megtisztul a mérgektől, így megelőzhetőek az allergiás tünetek, de a már kialakult panaszok, puffadás, kiütések, emésztési panaszok is csökkenthetőek, illetve megszüntethetőek.

Olvastad már?  5 krízis, amit nem lehet megúszni a legstabilabb kapcsolatban sem

A Feingold-diétával hetente egy-két kilót is könnyedén ledobhatsz, a fogyás mértéke persze attól is függ, hogy milyen rendszeresen táplálkozol, és hogy mennyit mozogsz. A diétával a fogyás mindaddig folytatódik, amíg van rajtad fölösleges kiló, az étrend követésével pedig az ideális testsúlyt nem csak elérni, de megtartani is egyszerű lesz.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, vékonyan megvajazva, házi készítésű lekvárral megkenve, egy bögre zöld tea.
Tízórai: pár szem mandarin.
Ebéd: zöldbabfőzelék főtt tojással.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: tofu saláta.

Mintaétrend a második napra

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér tojásos tejbe mártva, kevés olajon kisütve, friss zöld saláta paradicsommal, egy bögre zöld tea.
Tízórai: turmix két evőkanál joghurtból, egy banánból, egy marék bogyós gyümölcsből és egy pohár tejből, egy kanál mézzel.
Ebéd: tonhalsaláta.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: paradicsomleves.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy kis poharas natúr joghurt, egy evőkanál méz, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két répa.
Ebéd: grillezett csirkemell párolt brokkolival és egy fél adag barna rizzsel.
Uzsonna: két szelet korpás keksz.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér zöldfűszeres túróval megkenve.