5 lényeges dolog, amit az ébredés utáni első órában meg kell, hogy tegyél

5 lényeges dolog, amit az ébredés utáni első órában meg kell, hogy tegyél

Címlap / Életmód / Egészség / 5 lényeges dolog, amit az ébredés utáni első órában meg kell, hogy tegyél

1/5 Igyál egy pohár vizet!

Egy felnőtt ember teste optimális esetben körülbelül 55-60%-ban vízből áll. Könnyen belátható, hogy a szervezet minden működési folyamatához szükség van vízre, márpedig, miután az éjszaka során órákon keresztül nem pótoltuk a folyadékot, reggelre a testünk alaposan kiszáradhat.

Ha rögtön ébredés után elkortyolsz egy pohár vizet, még a kávé vagy a reggeli előtt, sőt akár az előtt, hogy kikelnél az ágyból, a tested sokkal „olajozottabban” indítja a napot, könnyebben indul el az emésztés, frissebbnek, éberebbnek érzed magadat.

A dietetikusok szerint a legjobb, ha még este az ágyad mellé készíted a vizet, és a szobahőmérsékletű folyadékot rögtön ébredés után meg is iszod, mielőtt bármi máshoz fognál.

2/5 Mozogj!

Nem mindenkinek van túl sok szabadideje reggelente, az ébredés utáni órája pedig mindenkinek csak 60 percből áll, szóval nem biztos, hogy ez az ideális alkalom arra, hogy letudd a heti edzésedet, de egy kevés testmozgás, ha belefér, nagyon sokat tesz az egészségedért.

Nem kell feltétlenül rögtön edzőcipőt húznod, 10-15 percnyi napindító jóga akár még pizsamában tökéletes módja annak, hogy egészségesebben kezdd a napodat.

A könnyed ászanák segítenek kinyújtani, bemelegíteni az alvás közben elgémberedett izmaidat, így elkerülhetőek a görcsök, húzódások, bemerevedések, miközben a könnyed mozgás a keringésednek is jót tesz, így csökkenthető vele a szív- és vérnyomásbetegségek kialakulásának kockázata.

3/5 Meditálás, avagy a befelé figyelés

Ha a testmozgást befejezted, szánj néhány percet a befelé figyelésre is.

A legtöbben kapkodva, sietve, feszülten indítjuk a reggeleinket, pedig a meditáció csak néhány percet vesz igénybe, ennyi tényleg belefér, és cserébe sokkal kiegyensúlyozottabb leszel egész nap.

Vannak, akiket a reggeli meditálás annyira „összerak”, hogy a kávéról is le tudtak szokni, mert nem volt már rá szükségük, míg más tanulmányok a reggeli jóga férfiak libidójára kifejtett jótékony hatását igazolta.

A napindító meditáció emellett segít csökkenteni a fejfájást, javítja a keringést és jót tesz a szív működésének is.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást