Életmód / Egészség

5 dolog, amit az ébredés utáni első órában meg kell tenned az egészséged érdekében

Igyál egy pohár vizet!

Egy felnőtt ember teste optimális esetben körülbelül 55-60%-ban vízből áll. Könnyen belátható, hogy a szervezet minden működési folyamatához szükség van vízre, márpedig, miután az éjszaka során órákon keresztül nem pótoltuk a folyadékot, reggelre a testünk alaposan kiszáradhat.

Ha rögtön ébredés után elkortyolsz egy pohár vizet, még a kávé vagy a reggeli előtt, sőt akár az előtt, hogy kikelnél az ágyból, a tested sokkal „olajozottabban” indítja a napot, könnyebben indul el az emésztés, frissebbnek, éberebbnek érzed magadat.

A dietetikusok szerint a legjobb, ha még este az ágyad mellé készíted a vizet, és a szobahőmérsékletű folyadékot rögtön ébredés után meg is iszod, mielőtt bármi máshoz fognál.

Mozogj!

Nem mindenkinek van túl sok szabadideje reggelente, az ébredés utáni órája pedig mindenkinek csak 60 percből áll, szóval nem biztos, hogy ez az ideális alkalom arra, hogy letudd a heti edzésedet, de egy kevés testmozgás, ha belefér, nagyon sokat tesz az egészségedért.

Nem kell feltétlenül rögtön edzőcipőt húznod, 10-15 percnyi napindító jóga akár még pizsamában tökéletes módja annak, hogy egészségesebben kezdd a napodat.

A könnyed ászanák segítenek kinyújtani, bemelegíteni az alvás közben elgémberedett izmaidat, így elkerülhetőek a görcsök, húzódások, bemerevedések, miközben a könnyed mozgás a keringésednek is jót tesz, így csökkenthető vele a szív- és vérnyomásbetegségek kialakulásának kockázata.

Meditálj!

Ha a testmozgást befejezted, szánj néhány percet a befelé figyelésre is.

A legtöbben kapkodva, sietve, feszülten indítjuk a reggeleinket, pedig a meditáció csak néhány percet vesz igénybe, ennyi tényleg belefér, és cserébe sokkal kiegyensúlyozottabb leszel egész nap.

Vannak, akiket a reggeli meditálás annyira „összerak”, hogy a kávéról is le tudtak szokni, mert nem volt már rá szükségük, míg más tanulmányok a reggeli jóga férfiak libidójára kifejtett jótékony hatását igazolta.

A napindító meditáció emellett segít csökkenteni a fejfájást, javítja a keringést és jót tesz a szív működésének is.

Reggelizz!

Ha a tested egy motor, ami reggel az ébredés után beindul, akkor élelem nélkül üzemeltetni olyan, mintha benzin vagy kenőanyag nélkül járatnád a motort. Semmiképpen sem tesz jót.

A kihagyott vagy túlságosan elodázott reggeli szerepet játszhat az elhízásban, a cukorbetegség kialakulásában, de az általános gyengeségben, gyakori fejfájás megjelenésében is. A legideálisabb, ha összetett szénhidrátokban és rostban gazdag, de könnyen emészthető fogásokat választasz. A teljes kiőrlésű zabpehely, a tejtermékek és a friss zöldségek és gyümölcsök is egészséges reggelik lehetnek. Ha szűk a gyomrod, és nem tudsz ilyenkor sokat enni, egyél egy kis poharas joghurtot, amibe egy kanál teljes kiőrlésű zab- vagy búzakorpát keversz.

Olvastad már?  Ezekért a külső tulajdonságokért bolondulnak a férfiak

Szinte észre sem veszed, hogy ott van, mégis sokáig erőt és energiát ad.

Moss fogat!

A reggeli fogmosással bizony nem csak a kellemetlen lehelet előzhető (vagy szüntethető) meg, de a szájhigiénia fenntartása szempontjából is nagyon fontos szerepe van ennek a lépésnek. A fogak és a szájüreg épsége pedig nagyon is hozzátartozik az egészséged megőrzéséhez, hiszen a szájban kialakult gyulladások önmagukban is kellemetlenek, de akár súlyosabb szövődményekhez is vezethetnek.

Míg vannak, akik közvetlenül az ébredés utáni fogmosásban hisznek, a dentálhigiénikusok inkább azt javasolják, hogy a reggeli étkezést követő 30 percen belül mosd meg a fogadat, így elkerülheted, hogy a reggeliből származó lepedék egész nap a fogaid zománcát roncsolja.

Természetesen, ha zavar a reggeli szájízed, akkor moshatsz rögtön ekkor is fogat, és moshatsz fogat az étkezés után is – a finoman, de alaposan kivitelezett kétszeri reggeli fogmosásnak semmiféle hátránya nincs.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást