Életmód / Egészség / Lélek

A világ 7 legegyszerűbb tippje stressz ellen

Az emberi test felépítése évszázadok óta nagyjából változatlan, a környezet azonban hihetetlen mértékű fejlődésen esett át. A technológia elterjedése fölgyorsította a mindennapi életritmust, mi pedig egyre kacifántosabb módszerekhez nyúlunk kikapcsolódásért. A legegyszerűbbekről viszont hajlamosak vagyunk megfeledkezni…

Mozdulj meg!

A mozgás boldogsághormont, azaz endorfint termel.

Ha nem célod az alakformálás vagy a fogyás, már ezzel a rövidtávú haszonnal is hozzájárulhatsz a egészségedhez, hiszen a kiegyensúlyozott idegállapot jót tesz a testnek és a léleknek.

Nem muszáj holtfáradtra edzened magad: egy séta is elegendő lehet!

Egyél „igazi” ételt!

Az egészséges táplálkozás alapját a zöldségek, a gyümölcsök, a fehér húsok, a halfélék, a teljes kiőrlésű gabonák és a zsírszegény tejtermékek jelentik.

Minél többet eszel ezekből, s minél kevesebb feldolgozott élelmiszerhez – például csokihoz vagy chips-hez – nyúlsz, annál harmonikusabb leszel kívül-belül.

Ha nem hiszed, járj utána, milyen hatással van a cukor a lelkiállapotra!

Vedd észre!

A stressz érzésének felismerése az első lépés, hogy megtedd ellene a szükséges lépéseket.

Amennyiben ez megvan, a következő szinten érdemes végiggondolnod, milyen szituációkban szokott jelentkezni, és tudatosan elkerülheted azokat – vagy ha ez lehetetlen, kidolgozhatsz saját igényedre szabott levezető stratégiákat.

Beszéld ki magadból!

Nem véletlen a mondás, hogy „valami nyomja a szíved”.

Kutatások bizonyítják, hogy a titokként őrzött, feszültséget kiváltó információ betegít, és elsősorban a szívre, s az érrendszerre van rossz hatással.

Megelőzheted a bajt, ha van legalább egy megbízható ember az életedben, akihez bármilyen jelentéktelennek tűnő problémával is bizalommal fordulhatsz.

Őrizd meg a humorod!

A humor és az irónia segít, hogy könnyebben vedd a mindennapi akadályokat.

A várható élettartam megállapítására szolgáló tesztekben jó ideje megkérdezik a lelki alkatot is, amelyre az „optimista” és a „pesszimista” is a válaszlehetőségek között szerepel, valamint egyes vizsgálatok a humorérzékre ugyancsak külön kitérnek.

Valószínűleg nem lep meg, hogy az optimista szemléletű, humorral élő embereknek nagyobb esélyük van a hosszú életre.

Legyél hálás!

Sokan hajlamosak elfelejteni, mennyi jót kaptak eddig a sorstól. Ismerős a helyzet, hogy egy pitiáner bosszúság miatt úgy érzed, lőttek az egész napodnak? Ez csupán azért van, mert hagyod!

Tanulj meg magadban köszönetet mondani az apró örömökért, és ha másnak is része van benne, ne fukarkodj a kimondott hálával sem!

Elképesztő, mennyivel jobban fogod tudni kezelni a stresszt, ha ilyesmivel töltekezel.

Egyszerűsíts!

Tényleg akkor jársz a legjobban, ha egyszerre öt dolgot csinálsz? Muszáj minden perced betáblázni, az összes szerepben tökéletesen helytállni, s ezek mellett csak legyinteni, hogy „ó, csak természetes”?

Ha saját magad számára hihetetlen mértékben megnehezíted az életet, nem várhatod el a körülményektől, hogy egyszerűbbé tegyék neked.
Hogy hogyan oszthatod be könnyebben az idődet és hogyan oszthatod meg a figyelmedet, következő cikkünkből kiderül!

Amennyiben úgy érzed, valami nagyon felborult a szervezetedben a stressz miatt – például gondjaid vannak az alvással és az emésztéssel, fizikai ok nélkül –, ne szégyellj segítséget kérni egy pszichológustól! A terápia egyáltalán nem ciki, sőt: azt jelenti, hogy felnőtt emberként felelősen cselekedsz magadért.