Életmód / Táplálkozás

A smoothie titka: most akkor fogyaszt vagy hizlal?

A smoothie titka: most akkor fogyaszt vagy hizlal?

Eláruljuk, hogy még senki sem fogyott le vagy hízott meg néhány pohár smoothie-tól. Nem várhatsz csodát egyetlen fajta ételtől vagy italtól – ám minden egészséges lehet számodra, ha megfelelően fogyasztod. Íme, a smoothie-zással kapcsolatos legfőbb tudnivalók! A végén pedig egy fenséges recept a bónusz.

Főétkezések között szuper

A smoothie kitűnő alternatíva a köztes étkezések tápláló megoldására – főleg azoknak, akik szilárd formában nem lelkesednek a gyümölcsökért és a zöldségekért. Azért sokkal jobb, mint a hagyományos lé, mert tartalmazza az emésztés szempontjából roppant értékes rostokat is. 

Ha tehát könnyű tízóraira vagy uzsonnára vágysz, bátran készíts magadnak egy smoothie-t! Anyukaként ráadásul így megszerettetheted a csemetéiddel az egészséges ízt.

Figyelj a tápértékre!

Ha fogyókúrázol, más okból diétázol, esetleg cukorbeteg vagy, különösen fontos tisztában lenned vele: a smoothie-nak igenis van tápértéke, tehát nem szabad „nullkalóriás” italként kezelned.

Összetételtől függő mennyiségben tartalmaz szénhidrátot, fehérjét és akár zsírt is. Receptek keresgélésekor pedig még véletlenül se vedd komolyan, ha valamelyiket „negatív kalóriásnak” ígérik. 
Ilyen élelmiszer nem létezik – csak olyan, amelyik valóban felgyorsítja valamennyire az anyagcseréd.

Nem helyettesíti a zöldségeket és a gyümölcsöket

Előfordul, hogy valaki annyira beleszerelmesedik a smoothie-ba, hogy eszébe sem jut más formában fogyasztani a természet nyújtotta finomságokat.

Ez óriási hiba, hiszen a zöldségeknek és a gyümölcsöknek leginkább nyersen és egészben őrződik meg a vitamin-, ásványianyag-, antioxidáns- és rosttartalma. Extra veszélyes, ha gyermek vagy idős ember szokik le emiatt a „klasszikus” falatozásról.

Tilos főétkezés helyett

Nagy lehet a kísértés, hogy léböjtkúrával dobj le néhány kilót, ami ráadásul finom smoothie-k társaságában annyira talán nem is rossz. 

Ezzel az a probléma, hogy táplálóbb falatok híján úgyis csak víztől fogsz megszabadulni az első napokban, utána pedig az izmaid következnek, hiszen ezek az italok fehérjének jócskán híján vannak. 

Valóban kevesebbet fog alattad mutatni a mérleg egy smoothie-széria után, ám a testösszetételed nem kívánt irányba mozdul majd. Ha csinos és formás akarsz lenni, felejtsd el ezt az opciót!

Amivel felturbózhatod

Attól függően, hogy milyen tápanyagokra van szükséged, a smoothie-dat felturbózhatod zsírszegény tejjel, natúr joghurttal, avokádó húsával, mogyoróvajjal vagy bármilyen édesítőszerrel. 
A testépítők fehérjeport is szeretnek beletenni az előző pontban említett okból kifolyólag, de mi inkább a természetes proteinforrásokat javasoljuk neked – például a tejtermékeket. Nyáron jóleshet, ha néhány jégkockával is gazdagítod a műremeket.

Egy mennyei smoothie-recept

Három pohárnyihoz szükséged lesz 1 kisebb banánra, fél csésze szederre, fél almára vagy körtére, egy csésze spenótra, egy aprított zellerszárra, 2 evőkanál mogyoróvajra, 1 evőkanál édesítetlen kakaóporra, 1 csésze tejre és fél csésze jégre. 

Tedd be mindet a turmixgépbe vagy a smoothie-masinába, és egészségedre!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást