Rossz napod van? 5+1 örömhozó trükk, és máris jobb kedved lesz

Rossz napod van? 5+1 örömhozó trükk, és máris jobb kedved lesz

Címlap / Életmód / Egészség / Rossz napod van? 5+1 örömhozó trükk, és máris jobb kedved lesz

Kár lenne szépíteni, rossz napjai bizony mindenkinek vannak. Lehet ez egy rossz érzés miatt, mert lehangoló az időjárás, a bizonyos bal lábbal való felkelés okán, vagy egyszerűen bármiféle magyarázat nélkül – esetleg csak amiatt, mert hétfő van. A rossz napokat nem egyszerű feladat feldobni, azonban néhány apró trükk mégis létezik, amelyekkel segíthetünk magunkon.

Öleld ki magadból!

Bárki bármit mond, nincs még egy olyan dolog, amely segít úgy érezni, hogy a rossz dolgok rendbe jönnek majd, mint az ölelés.

A legjobb az ölelésben pedig az, hogy mindkét fél nyer vele, hiszen mindenkinek jól esik, annak is, aki adja, és annak is, aki fogadja.

Ezért ha rosszul érzed magad, kezdd azzal a napot, hogy megölelgetsz valakit, akit szeretsz: mind tudjuk, ez milyen jó érzés, de még tudományos magyarázata is van annak, hogyan tesz ez jót nekünk.

Az ölelés ugyanis kémiai anyagokat szabadít fel a testünkben, amelyeknek köszönhetően megnyugszunk, békésebben, jobban érezzük magunkat.

 

Nevess!

Ugyan kinek lenne kedve nevetgélni, ha éppen rossz kedve van…

Pedig valójában ez az egyik legjobb megoldás az ilyen napokra.

Bizonyított tény, hogy ha megpróbálunk magunkra ölteni bizonyos arcokat – mosolygósat, vidámat, haragosat, szomorút, stb. –, azok visszahatnak ránk, és elkezdjük magunkat úgy érezni, amilyen „ábrázatot” felvettünk.

A rossz hangulat elűzéséhez éppen ezért próbálkozz először egy mosollyal, majd keress olyan könyvet, műsort, vicces ismerőst, amin vagy akin őszintén tudsz nevetni.

Táncolj!

A mozgás endorfint szabadít fel a szervezetünkben, amitől nagyon hamar jobban érezzük magunkat, ezért érdemes egy rossz hangulatú napon ugrálni egy kicsit valami ritmusos zenére.

A legjobb választás a rockzene, amiről korábban már bebizonyították, hogy pozitívan hat a hangulatunkra.

Így dupla lesz a hatás!

 

Szellőztesd ki a fejed!

Amikor kisgyerekként hisztiztél, bizonyára a te édesanyád is javasolta néha, hogy menj ki egy rövid időre a kertbe, lélegezz mélyeket, szellőztesd ki a fejed, az majd segít megnyugodni.

Ehhez a tanácshoz érdemes visszanyúlni felnőttként is a rossz napjaidon: ha úgy érzed, hogy összecsaptak a fejed felett a hullámok, engedj meg magadnak egy rövid, 10-15 perces szünetet, és tegyél egy rövid sétát, ami közben próbálj nem gondolni semmire.

Az agyad bizony ilyenkor még aktívabban a probléma megoldásán dolgozik, így ez a kis szünet segít helyre tenni a dolgokat.

Segíts valakinek!

Valószínűleg nem az lenne az első ötleted egy rossz napon, hogy segítesz valakinek, pedig amitől nagyon jól tudjuk magunkat érezni, az bizony az őszinte segítségnyújtás.

Legyen szó bármilyen apróságról, vedd észre ezeket a mindennapos szükséghelyzeteket, és tedd szebbé valaki napját azzal, hogy segítő kezet nyújtasz neki – hidd el, ettől a te napod is jobbá válik majd.

Készíts egy listát!

A rossz napokon a legnehezebb azt észrevenni, miért is érdemes élnünk, miért szeretjük az életünket, mi okoz számunkra boldogságot.

Mégis ezek azok a dolgok, amikbe a legjobban tudunk kapaszkodni, ha rosszul érezzük magunkat.

Éppen ezért készíts egy boldogságlistát a hétköznapi, apró örömökről: legyen ez a madárcsicsergés, a fahéjas latte, a bolyhos fürdőlepedő, az ízletes étcsoki, a kedvenc dalod random felcsendülése – ha összeszeded ezeket a dolgokat, rögtön rájössz, minek is érdemes örülnöd!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást