Lényege
A médiadiéta lényege, hogy sokaknak javasolt néha kisebb-nagyobb szünetet tartani a média tanulmányozásában, vagy legalábbis érdemes megválogatni, hogy miket olvasunk és megéri csökkenteni az erre fordított időt. A médiadiéta célját érdemes előre meghatározni, hogy utólag ellenőrizni tudjuk a diéta hatását.
Célja
A médiadiéta célja, hogy javítsa azoknak az embereknek az énképét, akik túl sokat olvasnak divatlapokat, és ezek negatívan hatnak a személyiségükre. A leggyakoribb hatás az, hogy a női testről és az ideális alakról alkotott képük erősen deformálódik a divatképek, főleg a túl sovány modellek hatására. A médiadiéta tehát arra szolgál, hogy visszahozza a valós életbe a kizárólag nullás méretű modelleken jól álló ruhákat nézegetőket.
Pszichológiája
A háttérben nagyon egyszerű dolog áll: aki túl sokat nézeget modelleket, vagyis túlságosan sok időt tölt el a divatlapok oldalaink, annak sérül a nőképe, ezáltal pedig valószínűleg csökken az önbizalma, hiszen minden oldalon magánál lényegesen vékonyabb lányokat lát. Nem utolsó sorban befogadja azt az irányt, hogy ez az általános, sőt az egyedüli szép testalkat. A médiadiéta egyszerű: ha csökkentjük az erre fordított időt, a folyamat változhat.
Korosztály
Természetesen leginkább a fiatalabb, maximum 20 éves korosztály az érintett, ráadásul a szegmens egyre szélesedik a fiatalabb lányok irányába. Ha egy serdülő korban lévő lány azt látja, hogy minden divatos dolog csak nádszálvékonyakon mutat jól, akkor nem csak a saját magáról és a természetes nőről alkotott testképe sérül, de az egészsége is meginoghat, ha például ezek hatására radikálisabb fogyókúrába kezd.
Információk
A megfelelő lapok megválogatásakor fontos az is, hogy a ruhákon kívül találhatunk-e még ott további információkat. Érdemes körültekintően választanunk, hiszen egészen más a hatása, ha az egészséges életmódról, vagy bármi más hasznos dologról, például épp a nullás méret veszélyeiről is olvashat gyermekünk.