Életmód / Egészség

A PMS és megelőzése

Ha premenstruációs problémáid vannak, alig van pár jó napod az egész hónapban.

Ennek a problémának a tünetei a hirtelen hangulatváltozások, depresszió, ingerültség, hízás és felfúvódás.

Ha épp fogyókúrázni próbálsz, akkor ez a hirtelen súlynövekedés kellemetlen lehet. A menstruációs időszakot megelőzően a női szervezet visszatartja a vérben a progeszteron szintet, továbbá a víz és a só szintet is.
Ilyenkor legalább 2 kilogrammal nehezebbnek érezed magad.  

A  tej segít az ilyen jellegű problémákon és ha naponta megiszol egy pohár tejet, sokkal jobban fogod érezni magad, mintha meginnál egyet hetente. Negyven százalékkal kisebb eséllyel alakulnak ki permenstruációs problémák, ha elég gyakran iszol tejet.

Elméletileg a földi eper levele is könnyíti a PMS tüneteit, a görcsökre pedig jó a  gyömbér tea . Ilyenkor ajánlott a B6 vitamin szedése és a minimális sóbevitel a szervezetbe.

Az olyan vízhajtók, mint a fokhagyma, spárga és a petrezselyem is jók ilyenkor. Sok víz fogyasztása szükséges, továbbá a hal, baromfi, csicseriborsó, spenót, saláták, a napraforgó és a mandula fogyasztása ilyenkor is.

Erős vérzések esetén fogyassz sok,  magas vastartalmú ételeket , mint például a mazsola, a hús, vagy a szója. Ez diétának is jó és segít a PMS időszakban, illetve a PMS kellemetlen tüneteinek megelőzésében. Az antidepresszánsok sem segítenek, csak eltompítják az érzékeinket. A legtöbb segítséget ilyenkor az az egészséges étkezés nyújthatja, a mozgás és más emberekkel való érintkezés…

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást