6 jógagyakorlat, amely segít lenyugodni és felpezsdülni

6 jógagyakorlat, amely segít lenyugodni és felpezsdülni

Címlap / Életmód / Egészség / 6 jógagyakorlat, amely segít lenyugodni és felpezsdülni

Szeretnél lenyugodni és felpezsdülni egy hosszú nap után? A jóga mindebben segítségedre lehet, itt az ideje kipróbálni!

Nem kell szégyenlősnek lenned, akár otthon is elvégezheted a következő jógagyakorlatokat.

1. Pillangó pozíció

Hogyan: Ülő pozícióban térdeidet hozd közel a mellkasodhoz. Térdeidet lassan engedd le oldalra, majd finoman közelítsd egymáshoz lábfejeidet. Fogd a lábfejed vagy a bokád.
Tippek: Lágyan hajolj előre, hogy lábad a földet érje. Ráhajolhatsz térdedre, hogy kinyújtsd hátadat és pihentesd a nyakad, vagy ülhetsz egyenesebben, mélyeket lélegezve.
Jótékony hatások: Nyújtja a csípőt, nyugtat, elmulasztja a stresszt.

 2. Gyermek pozíció

 Hogyan: Térdelj le, nyújts ki karod és lábfejed, majd lassan közelítsd csípődet a lábaid fölé. Térded lehet egymás mellett vagy külön, tested fektesd a combodra, homlokod pedig pihentesd a földön. Karodat előre vagy hátra is kinyújthatod.
Tippek: Mielőtt teljesen ellazulnál, tenyereddel nyomd a padlót úgy, hogy a karod egyenesen áll, a könyököd pedig fel van emelve, csípőd pedig erősen közelíted hátra, a lábfej fölé. Lélegezz mélyeket. Ez a pozíció kiváló pihenő póz a kihívóbb gyakorlatok között.
Jótékony hatások: Nyújtja a csípőt és a hátat, valamint megnyugtat.

3. Galamb pozíció

Hogyan: Alacsony hajlásból hozd magad elé lábfejed, hogy a bokád az ellenkező csuklód mögött legyen. A hátul lévő térdedet engedd a földre, és a kezed segítségével az elől lévő térdedet engedd a csuklód mögé. Az elülső lábszár lehet párhuzamos a matraccal, vagy picit hátrafelé ívelő. Nyújtsd előre karjaidat.
Tippek: Mielőtt előre hoznád karjaidat, nyújtsd őket hátra, lélegezz, majd fordítsd őket magad elé a matracra. Használd ki ezt az időt és nyújtsd testedet.
Jótékony hatások: Nyújtja a csípőt és a comb felső részét. Növeli a hajlékonyságot.

4. Nyújtózkodó istennő pozíció

Hogyan: Feküdj le a hátadra. Emeld fel mindkét térded, lábaid hozd közel a csípőhöz. Tárd ki térdeidet, majd tedd össze a lábfejeket.
Tippek: Ebben a pozícióban ajánlott akár több percig is elidőzni és lélegezni.
Jótékony hatások: Nyújtja a csípőt, nyugtat.

5. Boldog baba pozíció

Hogyan: Feküdj hátra, a térdeidet húzd közel a mellkasodhoz. A térded maradjon behajlítva és közben húzd előre a lábfejeket és tarts így a kezeddel. Karjaid súlyát használva engedd a térded a padlóra.
Tippek: Ennél a pozíciónál ne az erődre támaszkodj, hanem lélegezz és relaxálj.
Jótékony hatások: Nyújtja a csípőt.

6. Tetem pozíció

Hogyan: Feküdj hátra. A lábak lehetnek egymástól távol a matrac szélességének megfelelően, a karok kiegyenesítve, a tenyér felfelé.
Tippek: Relaxálj. Lélegezz anélkül, hogy irányítanád. Figyeld meg mi zajlik a testedben. Engedd el az összes gondolatodat.
Jótékony hatások: Jót tesz a test éberségének és relaxálásának. Segít az összpontosításban.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást