Nem alszol jót? Próbáld ki a kínai orvoslás 5 hatékony trükkjét

Nem alszol jót? Próbáld ki a kínai orvoslás 5 hatékony trükkjét

Címlap / Életmód / Nem alszol jót? Próbáld ki a kínai orvoslás 5 hatékony trükkjét

4-7-8 módszer

A legtöbb esetben azért nem tudunk elaludni, mert a gondolataink folyamatosan cikáznak, és ez eltereli a figyelmünket a pihenésről. A kínai orvoslás szerint a 4-7-8 légzési technika segíthet ebben, hiszen ezáltal lelassíthatod egy kicsit a szívverésedet, és lenyugtathatod az idegrendszeredet. Feküdj be az ágyba, lehetőleg minél kényelmesebb pozícióban, majd lazítsd el a nyelvedet. Az lenne a lényeg, hogy a felső fogsorodhoz érjen hozzá; figyelj, hogy ne mozgasd véletlenül se! Ezután fújd ki a levegőt, majd 4 másodpercen keresztül végy egy mély lélegzetet, tartsd bent 7 másodpercig, és fújd ki 8 másodpercen át. Ezt ismételd meg legalább négyszer, és mire a végére érsz, már nyugodtabbá válsz, és perceken belül álomba szenderülsz.

Sötét és hűvös

Tudtad, hogy a hálószobai fények csökkentik a tested melatonin termelését, azaz éberebben alszol miatta, sőt, nehezebben merülsz álomba? Ha a sötétítő függöny nem elég hatékony az utcai lámpákkal szemben, vagy világít valamilyen elektronikai készülék a helyiségben, nem lesz olyan pihentető az alvás, hiszen állandóan felébredsz majd. Pláne, ha a szoba hőmérséklete túl magas! A legideálisabb az lenne, ha 18-21°C lenne a hálóban, hiszen amikor alszol, a tested természetes hőmérséklete is csökkenni kezd. Ha ehhez képest meleg van, többször felriadsz, míg ha hűvösebb, akkor mélyebb álomba szenderülsz tőle.

AleksandarNakic/istockphoto.com

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást