Hogyan ne hízzunk az ünnepek alatt

Hogyan ne hízzunk az ünnepek alatt

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Hogyan ne hízzunk az ünnepek alatt

Neked is olyan érzésed van, hogy már csak az ünnepek gondolatától is felugrik rád pár kiló?

Most bemutatjuk, hogyan ne szedj fel plussz kilókat az ünnepek alatt. Kezd minden körülöttünk karácsonyosodni, de ez nem azt jelenti, hogy Neked is Mikulásnak kell kinézned. Persze, a decemberi hónap tele van kecsegtető vétkezési lehetőségekkel.
Hogy könnyen túltedd magad a családi összejövetelek, karácsonyi partyk és szomszéd néni tésztái által előidézett hízókúra projekten, adunk pár tippet hogyan őrizd meg alakod.

Ne menj összejövetelekre éhesen
Ha éhesen kerülsz a svédasztalok és roskadozó tányérok fogságába, szinte biztos hogy teleeszed magad minden féle ínyenc falattal. Majdnem lehetetlen az eszedre hallgatni, ha az éhség az úr.
Ilyenkor minden finomnak tünik, még a díszitések is. Vedd el az étvágyadat indulás előtt egy kis gyümölccsel vagy egy joghurttal, így nem fogod egyből letámadni a büféasztalt.

Ne egyél csak udvariasságból
“Nem tudtam elutasítani a diósbeiglit, a nagyi órákat ezen dolgozott” – ugye ismerős? Az ünnepek alatt sok olyan falatot nyelünk le, amit udvariasságból fogadunk el.
A családi összejöveteleken is “muszály” megkóstolni mindent, hiszen egyik étel finomabb mint a másik, és aki főzte szeretné megtudni mindegyik után a véleményedet.
Valószínüleg nem szeretnénk megbántani a háziasszonyt és udvariasak szeretnénk lenni, hamár a lelkét is kitette. Pedig a szép visszautasítás csak gyakorlás kérdése.
Legközelebb ha magas kalóritartalmú étkekkel kínálnak, és valóban nem szeretnéd megkóstolni, mond a következőket:
“Köszönöm szépen, nagyszerűen néz ki de próbálok kicsit lefogyni.” Ha a nagyi megsértődik, az az ő problémája.

Légy öntudatos és határozott
Karácsony egyszer van egy évben, egyes ételekhez hasonlóan, amelyek ugyancsak egyszer kerülnek terítékre egy évben. Kérdezd meg magadtól, melyek azok az étkek, amelyeket nem szeretnél jövő ilyenkorig enni.
Például hagyd a krumplipürét, mert valószínüleg újra megjelenik a következő családi vacsorán, és készíts egy Buche de Noël-t.
A különlegességekből soha nem eszünk túl sokat, ráadásul nagyon ritkán tudjuk elkészíteni.

Tarts barátságos távolságot az ételtől
Ha több mint egy karnyi távolságra vagy a svédasztaltól, valószínüleg elfoglalod magad és nem kezdesz el falatozni. Bizonyára veletek is megtörtént, hogy elétek raktak egy tál ropit vagy sütit, és addig ettétek, ameddig kiürült.
Ez van akkor, ha magunk előtt látjuk az ételt…enni akarunk.
Amikor befejezted az evést, az üres tányérod kéreti a második adagot. Ne dőlj be ennek az ingernek, inkább rágj el egy cukormentes rágógumit. Tele van ízzel és megakadályoz a csipegetésekben.

Számolj
Ne fejezz be úgy partyt, hogy nem tudod mit és mennyit ettél. Neked pontosan tudnod kell, hány sütit, tortát és göngyölt husit faltál fel. Ha tudod, és nem próbálsz szemet hunyni felette, biztosan nem vétkezel annyit.

Az alkoholt csak mértékkel
Az alkohol rettentő mértékben hízlalhat, és dupla veszélyt jelent az ünnepek alatt. Az étkezések előtti tömények, az önfeledt pezsgőzések, a bulis koktélok mind rejtett kalóriabombák.
Próbáld higítani az italokat szódával. Ajánljuk a citromos, mentás kevés alkohol tartalmú koktélokat.

Mozogj

Biztosan van egy jó hosszú bevásárlólistád, így sok járnivalód lesz. Ez jó, mert mozogsz és közben élvezed (jobb pasik nélkül bevásárolni, így megmarad a jókedv és rendesen kinézelődhetjük magunkat).

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást