8 trükk, amitől végre jó étvágya lesz a gyereknek

8 trükk, amitől végre jó étvágya lesz a gyereknek

Címlap / Életmód / Család / 8 trükk, amitől végre jó étvágya lesz a gyereknek

8 trükk, amit érdemes bevetni:

  1. Amikor csak tudjuk, vonjuk be a kicsit a bevásárlásba. Szánjuk rá az időt, hogy a szupermarketben és a piacon alaposan körülnézhessen, és adjuk meg neki a lehetőséget, hogy ő választhasson 1-2 alapanyagot, amit szívesen megenne. Ha megpróbáljuk a bevásárlást így kissé izgalmasabbá tenni, akkor talán jobb eséllyel indulunk majd az étkezéseknél is.
     
  2. Mindenki tudja, hogy a friss levegőn, valamilyen fizikai aktivitást végezve hamar megéhezik az ember, ezért az ebéd- és vacsoraidő előtti pár órát próbáljuk meg a szabadban töltetni, ahol kifutkorászhatja magát a gyermek. Ha kicsit elfárad, akkor reményeink szerint jól megéhezik.
     
  3. Étkezés előtt esetenként adhatunk a gyereknek egy teáskanálnyi vörös áfonya- vagy narancslekvárt, ezek ugyanis növelik az étvágyat.
     
  4. Próbáljunk meg egy rendszert kialakítani és az étkezéseket nagyjából azonos időpontra időzíteni, így a kicsi hozzászokik, hogy eljött az evés ideje.
     
  5. Vegyünk mesefigurás tányért és evőeszközöket, és ha van időnk, az ételek díszítésével is próbálkozhatunk – ezek mind-mind izgalmasabbá és mókásabbá teszik az étkezéseket.
     
  6. Egyszerre kis adagot tegyünk elé, ne riasszuk meg a nagy adaggal.
     
  7. Ha valamit nagyon nem szeret, akkor azt ne erőltessük, hanem próbáljuk meg tápértékben hasonló, más élelmiszerrel helyettesíteni az utálatos ételt. Persze ez nem azt jelenti, hogy a zöldséget Túró Rudival helyettesítsük… 🙂
     
  8. Végül, de nem utolsó sorban: azzal tudjuk a leginkább pozitív élménnyé varázsolni az étkezéseket a kicsi számára, ha lehetőség szerint az egész család leül az asztalhoz és nyugodt környezetben, jóízűen mindenki elfogyasztjaa tányérján lévő finom falatokat – ezzel bemutatva a gyereknek, hogy az evés nem szükséges rossz, hanem egy klassz, jókedvű közös program.

Mit NE csináljunk?

Ne tereljük el a gyerek figyelmét evés közben TV-vel, telefonnal vagy táblagéppel, mert akkor azokra összpontosít az étkezés helyett, így egyrészt nem lesz alkalma megszeretni az evést, hiszen mindig lesznek annál izgalmasabb cselekvések, másrészt a képernyő nézése közben kevésbé tudatosul benne például a rágás és az ízlelés folyamata. Inkább próbáljuk azzal motiválni, hogy ha megette az ételt, akkor utána folytathatja a játékot.

Nem túl célravezető az sem, ha a gyerek látja, mennyire idegesek vagyunk amiatt, hogy ő nem eszik eleget, mert így ő is feszült lesz és azért sem fog enni. Ezen kívül az sem javít a helyzeten, ha folyton idegesen törölgetjük a száját evés közben vagy leszidjuk, amiért maszatol, ugyanis így végképp elvesszük a kedvét az egésztől.

Ha túl régóta étvágytalan a gyermek

Ha tartósan fennáll az étvágytalanság, akkor viszont feltétlenül szükséges elvinni a gyermeket egy kivizsgálásra és kideríteni, mi is a probléma oka. Sajnos akár komoly betegség is okozhat étvágytalanságot, pl. vérszegénység, különböző bélbetegségek, szívbetegség vagy vesebetegség. Ugyanakkor lényeges tudni azt is, hogy az étvágytalanság hátterében akár pszichés gondok is állhatnak. Előfordulhat, hogy a gyerek a családi konfliktusok miatt tagadja meg az ételt – ha erre gyanakszunk, akkor ennek is érdemes utánajárni.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást