Életmód / Egészség / Táplálkozás

5 étel, ami kordában tartja a vércukrodat

Áfonya

Igazi csodabogyóként tartjuk számon az áfonyát, és egyáltalán nem méltatlan erre a névre.

Amellett, hogy rendkívül gazdag antioxidánsokban, a benne található bioaktív összetevők az inzulinérzékenységet is növelik: ha a szervezet a bevitt szénhidrátok hatására túl sok inzulint termel, az növeli az inzulinrezisztencia és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Az áfonya segíthet, hogy mindent kordában tudj tartani, és elkerüld a cukorbetegséget – természetesen az ésszerű táplálkozás és a rendszeres testmozgás ilyenkor is nélkülözhetetlen.

Olíva olaj

Természetesen nem kell literszámra inni, de ha már olaj, akkor az olíva talán az egyik legjobb választás. Egyrészt elősegíti az étvágyat csökkentő leptin hormon kiválasztását, így megakadályozhatja, hogy túledd magadat, másrészt telítetlen zsírokban gazdag, így többek között a hasi zsírpárnák kialakulását éppen úgy meg tudja akadályozni, mint ahogyan csökkenti az inzulinrezisztencia kialakulásának esélyét.

Nem véletlen, hogy a mediterrán étrendet nem csak élvezetesnek, de követendőnek is tartják sokan.

Cseresznye

A cseresznyében rengeteg az anthocyanin, ami egy erős antioxidáns, és akár 50%-kal is képes csökkenteni az inzulintermelést. Emellett csökkenti a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát is, arról nem is beszélve, hogy a cseresznye erős vízhajtó, így a méregtelenítésben is jó szolgálatot tesz, miközben magas rost tartalma jó hatással van az emésztésre.

Természetesen a cukorbetegeknek a gyümölcsök fogyasztásakor különösen körültekintőnek kell lenniük, de ha az orvosod zöld utat ad a cseresznyének, akkor kiegyensúlyozott étrendbe illesztve számos jótékony hatását élvezheted, illetve segíthet megakadályozni, hogy kialakuljon nálad a cukorbetegség.

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást