Egészség / Életmód

A vitaminhiány 5 apró jele, amit nem szabad félvállról venni

A vitaminhiány 5 apró jele, amit nem szabad félvállról venni

1/5. Törékeny körmök

Amikor a szervezeted nem jut elég vashoz, akkor a körmeid törékennyé, gyengévé válhatnak, ráadásul elveszítik egészséges, rózsás színűket.

Ha gyakran vagy fáradt és levert, esetleg belső szemhéjad is világosabbnak tűnik a szokásosnál – ezt könnyedén megnézheted, ha a tükör előtt, két ujjaddal óvatosan fölfelé húzod egy kicsit – akkor szintén okkal gyanakszol a vashiányra, ami nagyobb veszélyt jelent a nőkre, különösen, ha erős a menstruációs vérzésük, vagy nem esznek húst.

A még menopauza előtt álló (azaz menstruáló) nőknek átlagosan napi 18 mg, a menopauza után lévő nőknek és a férfiaknak átlagosan napi 8 mg vasra van szükségük.

2/5. Alacsony vérnyomás

A magas vérnyomás sokféle gondot okoz, de azért az sem jó, ha valakinek állandóan és kórosan alacsony a vérnyomása. A vízben oldódó B12-vitamin hiánya például okozhatja az alacsony vérnyomást, mert a szervezet neuronrendszere így nem képes egészséges egyensúlyt fenntartani.

A gyakori vizelési inger, az izomfájdalom és a gyors kimerülés szintén jelezhetik azt, hogy nem jut a szervezetedbe elegendő B12-vitamin, amiből egy átlagos felnőttnek napi 2,4 mikrogrammot kellene fogyasztania.

3/5. Kirepedezik a szád sarka

Bár nem kimondottan gyakori, de előfordulhat, hogy a B6-vitamin hiánya különféle bőrpanaszokat, például kiszáradást okoz. Az száj szegletében lévő érzékeny bőr így például könnyedén kirepedezhet, érzékennyé válhat, ami nem csak kellemetlen, de a fertőzésekre is fogékonyabbá tesz.

B6-vitaminból 50 éves korig egy felnőtt embernek átlagosan 1,3 milligrammra, 50 év felett a nőknek 1,5, a férfiaknak pedig 1,7 milligrammra van szüksége.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást