Egészség / Életmód

5 tipp, hogy a rohanó életvitel mellett is fitt maradj

5 tipp, hogy a rohanó életvitel mellett is fitt maradj

Mindig rohansz? El vagy havazva a munkában/tanulásban? Soha nincs időd semmire, de mégis szeretnél egészségesen élni és fitt lenni? Lehetetlennek hangzik, de egy kis extra energiaráfordítással sikerülhet – mutatjuk, hogyan! 

Kezdjük az evéssel!

A legegyszerűbb módszer az, ha majdnem egy hétre előre elkészíted magadnak az ebédedet és a vacsorádat is.

Ez mondjuk egy átlagos vasárnap estét biztosan elvesz, sőt, akár az egész napod is rámehet, ha igazán finomakat akarsz csinálni, de megéri, hiszen a nagy rohanásban csak fel kell majd melegíteni őket.

Ha nassolós típus vagy, édességet is bekészíthetsz előre: zabsütitegészséges muffint vagy házilag gyártott energiaszeleteket.

Ne felejts el szénhidrátot enni!

A szénhidrát segíti a testedet és az agyadat is abban, hogy megfelelően működjön.

Éber és energikus leszel tőle, és ha összetett szénhidrátot viszel be (teljes kiőrlésű ételeken keresztül), akkor egy-­egy adag jó sokáig biztosítja a megfelelő energiát a tested számára.

Sok diétázó fél a szénhidrátoktól, pedig enélkül sem az edzésre, sem a mindennapi életre nem lesz elég energiája, akárhány kávét iszik is.

Apropó kávé! A koffeindús nedűt szorítsd napi egy adagra, különben még fáradtabbnak érezheted magad, mint amilyen amúgy lennél.

Porciózd ki a vízadagodat!

Lehet, hogy hülyén hangzik, de egy kaotikus napon minden hiányzik, csak az nem, hogy még a folyadékpótlásra is figyelni kelljen.

Érdemes ezért egy olyan üveget magaddal vinned, amin bejelölöd, hogy mennyit kell meginnod óránként –­ így ha látod, hogy el vagy maradva, gyorsan pótolhatod.

Az is jó megoldás, ha letöltesz a telefonodra egy olyan alkalmazást, ami bizonyos időközönként csipog, ha innod kell ­– persze nem akkor, ha olyan helyen dolgozol, ahol zavaró a csipogás.

Aludj!

Tudom-tudom, ez a vizsgaidőszakban elég lehetetlennek tűnik, de hidd el, ez az egyik legfontosabb része az egészséges életmódnak.

Próbáld meg úgy szervezni a napodat, hogy bármi történjen, legalább hét órát tudj nyugodtan aludni.

Lefekvés előtt ne mobilozz (egy friss kutatás szerint kevésbé tudsz koncentrálni tőle másnap), és ne nyomkodd a laptopodat!

Húzz ki mindent, tedd el az elektromos kütyüket a közeledből, és változtasd át a hálószobádat zen templommá.

A kulcsszó: HIIT

Azaz High Intensity Intervall Training, ami az elfoglalt emberek mentsvára lehet.

A módszer lényege, hogy rövid idő alatt nagyobb intenzitású edzést végzel –­ ez amellett, hogy időbarát, sokkal hatásosabb is, mint a hosszú, elnyújtott edzések.

A Youtube­-on rengeteg hasznos programot találsz, Kayla Itsines gyakorlatait például meleg szívvel ajánlom.

A HIIT előnye az is, hogy nem csak akkor égetsz kalóriát, amikor csinálod, hanem még jóval utána is –­ ráadásul az anyagcserédet is felpörgeti! Otthon is végezheted, így még arra sem kell időt szakítanod, hogy az edzőteremig elmássz.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást