Így tagadhatsz le legalább egy tízest 50 felett

Így tagadhatsz le legalább egy tízest 50 felett

Címlap / Stílus / Test / Így tagadhatsz le legalább egy tízest 50 felett

„Egy igazi nő sosem mondja meg a korát!” – tartja a mondás, ami ötven fölött egyre inkább igaz. Főleg akkor, ha tudod a módját, hogyan cselezheted ki az idő vasfogát, és tűnhetsz a valódi korodnál sokkal fiatalabbnak… Segítünk, hogy kívül-belül fitt maradj!

Ne félj a zsírtól!

A zsírszegény diéta jól hangzik ugyan, de figyelj rá, hogy semmiképpen se vedd egy kalap alá az „egészségtelen”, azaz telített zsírsavakat – amelyek például a feldolgozott élelmiszerekben és a klasszikusan nehéz ételekben találhatóak – az „egészséges” telítetlenekkel!
Az agyadnak, a szívednek, az ereidnek és a bőrödnek is jót tesz, ha nem vonod meg magadtól a növényi olajokat, a halféléket és a magvakat.

Töltsd meg az üres fészket!

A pszichológiában „üres fészek szindróma”-ként emlegetett jelenség akkor következik be, ha a gyerekek már kirepültek, és a középkorú pár magára marad: új kihívásokkal kell szembenézniük, immáron kettesben.
A nehézségek könnyebben megoldhatóak, ha az üresség érzetét sikerül egy háziállattal, vagy valamilyen új hobbival, időtöltéssel kiküszöbölni. A napi szintű testmozgás is kiváló erre a célra, mert serkenti a boldogsághormonok termelődését.

Védd az ízületeidet!

Azért, mert elmúltál ötven, koránt sem kell feladni az edzéseket! Egy régi tévhit szerint a futás roncsolja a térdízületet – de a legfrissebb eredmények szerint éppen, hogy erősíti őket, hiszen akik rendszeresen, mértékletesen és megfelelő technikával kocognak, kerékpároznak, úsznak ellenállóbb térdekkel büszkélkedhetnek, ami rengeteg fájdalomtól és kíntól kíméli meg őket!
Ha azonban már fennálló ízületi problémáid vannak, kérd ki az orvosod tanácsát, milyen sportolási lehetőséget ajánl neked.

Fedezd fel újra a szexet!

Ötven fölött egészen új időszámítás kezdődik egy nő szexuális életében. A menopauza után egy jelentős lelki gáttól szabadulsz meg, hiszen nem kell többé a nem kívánt terhesség ellen védekezned.
Fantasztikus dolog újra felfedezned, hogy máshogy reagál az érintésre a tested, és az orgazmus is egészen más élmény lehet.

Ha már kirepültek a gyerekek, akkor az egész lakás a tiétek lehet, rengeteg új, izgalmas helyszínt kipróbálhattok, és még a hangok miatt sem kell aggódnotok!

Tanulj valami újat!

Ahelyett, hogy a régi, jól bevált dolgok kényelmébe süppednél, lepd meg magad! Szerezz új tapasztalatokat, tanulj új dolgokat! Az új élmények és az új emberek megismerése mind olyan folyamatot indít el a szervezetedben, amelyek által tovább maradhatsz fiatal.
Akár komolyabb képzésbe, nyelvtanulásba is belevághatsz, ha kedved tartja. Csak rajtad múlik, te leszel-e a kilencvenévesen is pengeéles eszű anyóka!

Egyél kevesebb sót!

Egy kicsit magasabb a vérnyomásod, mint régen? Netalán sokkal? Valamennyi emelkedés természetes, ám ha már olyan eltérésről van szó, aminél az orvosod óvatosságra int vagy gyógyszert ír, a tanácsok megfogadása mellett próbálj meg az étrendeden is változtatni egy picit!
Amennyiben kevesebb sót viszel be a szervezetedbe, illetve kerülöd a készételek fogyasztását és az utólagos sózást, máris a javasolt, napi 5 grammos küszöb alá csúszhatsz.

Menj sétálni!

Talán első olvasásra hihetetlen az adat, de tény, hogy heti ötször félóra mozgás – akár séta vagy kertészkedés – 39 százalékkal csökkenti a későbbi kognitív problémák kockázatát.
Ez annak tudható be, hogy még a kíméletes edzés is serkenti az agyi vérkeringést, illetve az új idegsejtek kialakulását. Ha tehát szeretnéd minél tovább megőrizni az elméd fiatalos épségét, bármikor belevághatsz!
Fogalmad sincs róla, mennyit eszel és mozogsz, de mostantól tudatosabban akarsz élni? Semmi akadálya, számos internetes és okostelefon-alkalmazás áll rendelkezésedre, hogy nyomon kövesd a kalóriabevitelt és a napi edzésed segítségével elégetett kalóriák számát!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást