4 szuper smoothie, ha fogyni szeretnél

4 szuper smoothie, ha fogyni szeretnél

Címlap / Életmód / 4 szuper smoothie, ha fogyni szeretnél

Bár egyelőre még a szeszélyes tavaszt várjuk, megállíthatatlanuk közeleg a bikiniszezon, amikor bizony újra ott állunk majd a tükörrel szemben, és döbbenten fedezzük fel magunkon a karácsonyi sütizések és a téli kuckózások árulkodó nyomait – plusz kilók formájában. Amellett, hogy itt az ideje rákapcsolni az edzésre, az étkezésünkre is oda kell figyelnünk, ha szeretnénk változtatni. Íme, néhány remek smoothie recept, ami segíthet beindítani a fogyást.

Málnás-céklás smoothie

Hozzávalók egy adaghoz:

  • két marék fagyasztott málna
  • fél cékla
  • 1 dl mandulatej
  • ízlés szerinti piros gyümölcsök, pirított, vágott mandula, granola a tálaláshoz

Elkészítés:

Egy turmixgépben keverjük el a málnát, az apróra vágott céklát és a mandulatejet, amíg teljesen sima állagú nem lesz. Kanalazzuk egy müzlis tálkába, adjunk hozzá egy marék granolát, friss bogyós gyümölcsöket és pirított mandulát. A végeredmény nemcsak egy csodás, színes ehető műalkotás a tányéron, ráadásul tele van vitaminnal és garantáltan hosszú ideig nem éhezünk meg utána. Ha inkább inni szeretnénk, mint kanalazni, akkor tegyünk hozzá több mandulatejet és máris mehet a pohárba. A málna remek választás, ha fogyni szeretnénk, hiszen nagyon alacsony a kalóriatartalma, ráadásul remek ízt kölcsönöz a smoothie-nak, ezzel akár azok számára is „ehetővé” téve az egészséges céklát, akik nem kedvelik az ízét. 

artjazz/depositphotos.com

Barackos vitaminbomba

Hozzávalók egy adaghoz:

  • 2-3 hámozott őszibarack vagy nektarin (fagyasztott is jó)
  • kockára vágott tök
  • egy pohár kókuszvíz
  • a díszítéshez narancsszeletek és kókuszcsipsz

Elkészítés:

Ezúttal is a turmixgép lesz a segítségünkre, keverjük simára a felszeletelt barackot, tököt és adjuk hozzá a kókuszvizet. Minél sűrűbbre szeretnénk a végeredményt, annál kevesebbet. Miután kész, tegyük tálkába és adjunk hozzá narancs- vagy mandaringerezdeket és kókuszcsipszet. Alacsony szénhidráttartalma miatt cukorbetegek is bátran fogyaszthatják a barackot, de testsúlycsökkentéshez is kiváló választás ez a gyümölcs.

vaaseenaa/depositphotos.com

Gyömbéres-citromos epersmoothie

Hozzávalók egy adaghoz:

  • fél pohár frissen facsart narancslé
  • egy egész banán
  • egy darabka kockára vágott friss gyömbér
  • egy nagyobb marék fagyasztott eper

Elkészítés:

Az összetevőket keverjük össze egy turmix segítségével, öntsük poharakba és már fogyaszthatjuk is. Bár a gyömbér íze sokak számára erős lehet, fontos összetevő, mivel csökkenti az étvágyat, segíti az emésztést és a szervezetben lévő gyulladásokat is csillapíthatja. Az eper alacsony kalóriatartalmú, de rengeteg C-vitamint, rostot, kalciumot, káliumot és magnéziumot is juttat a szervezetbe, ezzel biztosítva a vitaminszükségletet, arról nem is beszélve, hogy a végeredmény egy isteni, hűs epres finomság.

elena.hramova/depositphotos.com

Mangós-chia magos smoothie

Hozzávaló egy adaghoz:

  • két evőkanál chia mag
  • fél pohár cukrozatlan mandulatej
  • két közepes méretű banán
  • egy mangó

Elkészítés:

Tegyük egy tálba a chia magot és a mandulatej felét, keverjük össze, takarjuk le és tegyük be a hűtőbe kb. tíz percre. A maradék mandulatejet és a banánokat turmixoljuk össze, míg sima nem lesz a végeredmény, majd turmixoljuk bele a felkockázott mangót is. Ha kész, vegyük ki a hűtőben pihenő chia magos keveréket, amely addigra már megszívta magát és zselés állagú lett. Keverjük össze a két különböző masszát majd tegyük kis tálkákba és már fogyaszthatjuk ki. Hogy miért jó választás? A chia mag tele van rostokkal, amitől sokáig jóllakottnak érezzük magukat, ráadásul a szükséges rostbevitel jelentős részét is biztosítjuk vele. A mangó remek választás alacsony szénhidrát- és zsírtartalma és nem utolsó sorban mennyei íze miatt.

VIVOOO/depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást