Egészség / Életmód

Duplán nehéz most formában maradni: bezártak a termek és itt a karácsony – mit tegyél?

Duplán nehéz most formában maradni: bezártak a termek és itt a karácsony – mit tegyél?

Hogyan egyél a céljaidnak megfelelően?

Ha fogyni szeretnél

Ha fogyni szeretnél, akkor egyértelmű, hogy most jobban kell koncentrálnod a bevitt kalóriákra, hiszen az a többlet, amit az edzések során elégettél, sajnos kiesett a napi rutinodból. A jó hír ebben az esetben az, hogy mivel továbbra is űzhetjük a szabadtéri sportokat, nem kell lemondani a kardióról.

Amíg nem jön a nagy hideg, nyugodtan biciklizhetsz, sétálhatsz nagyokat, esetleg kocoghatsz, kirándulhatsz.

Ezekkel a mozgásformákkal, ha nem is ugyanolyan rohamos tempóban fogsz haladni, mint korábban, de továbbra is fogyhatsz. Egyébként az is nagyszerű eredmény, ha nem hízol vissza – főleg így, a karácsonyi időszak derekán. Ne legyél megengedő, de túl szigorú se magaddal!

Ha izmosodni szeretnél

Más a helyzet akkor, ha izmosodni szeretnél, akárcsak hobbi szinten, de a testépítéssel foglalkozol. Ebben az esetben éppen az a lényeg, hogy ne fogyjunk túl gyorsan, hiszen a szervezetünk sokkal előbb fog a nagy energiaigényű izomzathoz nyúlni, mint a zsírpárnákhoz. A megoldás tehát az, hogy továbbra is odafigyelve étkezz, és semmiképpen se kezdj el spórolni a kalóriákon. Nem most van itt a diéta ideje! Kevés zsír, sok fehérje és közepes mennyiségű szénhidrátbevitel lesz most a legnagyobb segítségedre, legalábbis ezzel tudod elérni, hogy a lehető legtöbb izmodat megtartsd.

Az élsportolóknak, profi testépítőknek persze hatalmas érvágás az, hogy nem tudnak teremben edzeni. Ha viszont csak hobbi szinten űzöd ezt a sportágat, akkor aligha van miért aggódnod. Én is nagyon féltem attól, hogy most aztán minden nehezen megszerzett izmomat elveszítem, de az igazság az, hogy megérte tisztán és kőkeményen sportolni. Bár már hetek óta pihennem kell (sőt, szinte teljesen passzívan kell töltenem a napjaimat), nem látok változást a testemen. Biztos van, de semmiképpen sem annyira számottevő, hogy rosszul kellene éreznem magamat miatta. Ezt tapasztaltam egyébként tavasszal is, bár akkor azért edzettem itthon valamennyit. Az akkori karantén végén már úgy éreztem, hogy veszítettem az izomtömegemből, de néhány hét után a teremben hamar visszaszereztem a formámat, sőt, az új edzéstervnek köszönhetően fejlődni is tudtam.

martin-dm/istockphoto.com

Oldalak: 1 2 3 4

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást