Egészség / Életmód

Módszerek, amikkel könnyedén felébresztheted magad reggel akkor is, ha keveset aludtál

Módszerek, amikkel könnyedén felébresztheted magad reggel akkor is, ha keveset aludtál

Hosszúra nyúlt az éjszaka, és alig tudtál pár órát aludni? Ha hiszed, ha nem, ilyenkor nem a kávé a legjobb barátod ­– hiába nyúlsz ugyanis a napi ötödik fekete után, nem fog segíteni, hiszen csak egy­-két órára leszel tőle energikusabb, aztán úgy lehúzza a vércukorszintedet, hogy ülve elalszol majd. Ezekkel a tippekkel viszont könnyedén felébresztheted magad, annyira, hogy senki nem fogja látni rajtad: valójában a birkákat számoltad egész éjszaka!

Mozogj!

A mozgás az álomkórra is csodaszer ­– persze ezúttal ha túlzásba viszed, csak az ellenkezőjét éred el vele, így figyelj rá, hogy csak egy kicsit mozgasd át a tested. Fuss néhány kilométert, menj és sétálj egy nagyot, csinálj végig egy frissítő jógát, és élvezd, hogy érzed az elgémberedett izmaidat.

A reggeli edzést egyébként melegen ajánlom akkor is, ha nem célod, hogy gyorsan felébredj ­– rettenetesen jó már a nap első óráiban letudni a mozgást, és kellemes fáradtsággal, mégis éberen folytatni a napot.

Az első és legnehezebb: ne nyomd be a szundit!

Ez ilyenkor embertpróbáló, teljesíthetetlen feladatnak tűnik, de fogadd meg a tanácsot: ne nyomd vissza! Csak sokkal fáradtabb leszel, ha belekeveredsz a “csak még tíz percet” körforgásba, és úgy érzed majd, mintha még egy órát elvettek volna az értékes alvásidődből ­– és persze az a tíz perc is mindig úgy elsuhan, mintha ott se lett volna.

Inkább ülj fel, és a szundival töltött idő helyett csak bambulj egy darabig, amíg teljesen fel nem ébredsz ­– még így is sokkal kipihentebbnek fogod magad érezni, mintha negyed órára visszafeküdtél volna.

Az arcodon is látszik a fáradtság?

Néhány sminktipp is sokat segíthet, hogy a reggeli értekezleten vagy a suliban ne afelől faggassanak, hol voltál tegnap éjjel, ha már ilyen fáradt vagy! A krémek közül például érdemes olyan szemkörnyékápolót választani, amelyben van koffein is, hiszen ez segít lelohasztani a felpuffadt szemet és halványítja a sötét karikákat. (Erre egyébként a klasszikus uborkaszeletekkel is rásegíthetsz krémezés előtt.)

A másik zseniális megoldás a fehér szemceruza ­– ha az alsó szempillavonaladat kihúzod vele, sokkal éberebbnek és nyitottabbnak tűnik a szemed. Már csak egy kis pirosítót kell felkenned sápadtság ellen, és tökéletesen eltüntetted a fáradtság nyomait az arcodról.

Igyál vizet és egyél okosan!

A megfelelő hidratálás elengedhetetlen, főleg most, hogy a szervezeted brutálisan kívánja majd a vizet. Kezdd azzal a napot, hogy megiszol két nagy pohár citromos vizet ­– ez még az anyagcserédet is segít majd felpörgetni, és a szükséges C-­vitaminból is beviszel vele egy jó adagot.

Figyelj a reggelidre is ­– egyél szénhidrátot, mint például pirítóst vagy zabot, de ne vidd túlzásba, mert ha még az emésztés miatt is energiát kell elvonnia a szervezetednek, még fáradtabbnak fogod érezni magad. Egy pirítós, egy rántotta két tojásból és egy banán tökéletes indítása ilyenkor a napnak.

Engedd be a napfényt!

Még akkor is, ha nem süt a nap, a természetes fény egyszerűen csodákat művel a szervezeteddel. A tested rááll, hogy bizony most már munka folyik, felkelt a nap, ideje beindulni, így pedig sokkal könnyebben megy ki az álom is a szemedből.

Ha még sötétben kell felkelned, a villanyfény is segíthet (miután kiégette a retinádat, természetesen), de az igazi csodatevő mégiscsak a napfény. Még jobb, ha ki is szellőzteted a szobádat egy kicsit ­– a csípős időtől beindul a vérkeringésed, és hamar kimegy az álom a szemedből, a friss levegő pedig kiűzi az alvásszagot a helyiségből.

Zuhanyozz le!

Akkor is, ha már zuhanyoztál este – itt most nem arról van szó, hogy le kell mosnod magadról a napi koszt, hanem arról, hogy kicsit felfrissítsd a tested. Éppen ezért rossz hírrel kell szolgálnom: nem a forró, kényelmes zuhanyzásról van szó, hanem egy rövidebb, de sokkal hűvösebb körről, ugyanis a hideg víz segít felpörgetni a vérkeringésedet, és rögtön felébreszt.

Persze nem kell jéghideg vacogásra gondolni, elég, ha a kellemesnél éppen egy kicsivel hűvösebbre tekered a csapot, és állsz alatta pár percet.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást