Életmód / Táplálkozás

Megvan a lista! Az ételek, amelyek segíthetnek tovább élni

Nem véletlen, hogy az antioxidáns lett az elmúlt években az a hívószó, amire az egészségesen táplálkozók a legtöbbször hivatkoztak – ezek az anyagok késleltetik vagy gátolják az oxidációs folyamatokat a testben, ami azzal jár, hogy kevesebb esélyünk lesz súlyos betegségekre, és akár hosszabban, egészségesebben is élhetünk. Az alábbi ételekben rengeteg antioxidáns van, ezért nagyon egészségesek – fogyassz belőlük bőven és rendszeresen, hogy megnöveld az esélyedet a hosszú életre!

Hüvelyesek

A hüvelyesek fontos fehérjeforrást jelenthetnek akkor, ha vegán vagy vegetáriánus vagy, de akkor is, ha csak csökkentenéd a húsfogyasztásodat, hogy ne pusztítsd jobban a bolygót.

Ezen kívül a babok, a borsók, a lencse, és bármilyen fura, a földimogyoró is, nagyon jó rostforrás.

Rendszeres fogyasztásukkal a bélrendszered mikrobiomja is helyreáll, ennek pedig – mint ahogyan a legfrissebb kutatásokból kiderül – nagyon fontos szerepe van a tested többi szervének működésében.

Többek között az immunrendszerében is!

Tojás

Bár a tojásban magas a koleszterin mennyisége, kutatók szerint, ha nem eszel meg belőle embertelen mennyiséget, nem fogja megemelni a véred rossz koleszterinszintjét.

Sőt, a Journal of the American College of Nutrition tudományos folyóiratban megjelent kutatás szerint például azok, akik sok tojást esznek (heti hetet átlagosan, tehát minden napra egyet), 12 százalékkal kisebb eséllyel kapnak sztrókot, mint azok, akik kevés tojást fogyasztanak.

Zöld leveles zöldségek

Az olyan zöldségek, mint amilyen például a spenót vagy a kínai kel, tele vannak folsavval, amely segít, hogy a sejtek megfelelő számban és ütemben szülessenek meg a testben, és elengedhetetlen a vörösvérsejtek termelődéséhez is.

A folsav ráadásul csökkenti az öregedéssel járó kognitív romlást, és segíti a megfelelő agyműködés fenntartását.

Karotinokat is tartalmaznak az ilyen zöldségek, ami viszont egyfajta antioxidáns, és hozzájárul a bőr és a fogak egészségéhez.

Keresztesvirágú zöldségek

Az ilyen zöldségek közé tartozik például a karfiol és a brokkoli is, amelyek segítenek a test természetes méregtelenítő folyamatainak fenntartásában.

Felesleges méregtelenítő kúrákat tartani, mert nem hatnak semmit – viszont a szervezet saját folyamatait érdemes segíteni, hiszen ezek azok, amelyek valójában kimossák a méreganyagokat a testből.

Az úgynevezett méregtelenítő enzimek munkáját segítik az ilyen zöldségek, ezek legnagyobb része a májban található, és az a feladatuk, hogy megszabadítsák a testet a fel nem használt, számára káros anyagoktól.

Olvastad már?  Egészségesnek mondott ételek, amik valójában nagyon hizlalnak

Extra szűz olíva olaj

Az egészséges zsírok legalább annyira kellenek a szervezetnek, mint a fehérje és a szénhidrát, az extra szűz olíva olaj pedig külön jó módja annak, hogy egy kis egészséges zsiradékot adjunk az étrendünkhöz.

A világon az egyik vezető halálozási ok a szív- és érrendszeri betegség, az olíva olaj pedig pontosan a szív egészségének megóvásában segít.

Figyelj viszont arra, hogy jó minőségűt vásárolj, különben többet árthat, mint amennyit használ.

Zsíros halak

A lazac és a hering, valamint a hozzájuk hasonló, zsírosabb halak ugyanolyan jó hatással vannak az egészségedre, mint az olíva olaj, csak mellette még magas a fehérjetartalmuk is, ami plusz előnyöket jelent az izmaidnak és a csontjaidnak is.

Az omega-3 zsírsavak a fiatalos agyműködés fenntartásához járulnak hozzá, megelőzik a memóriaromlást, és még a mentális egészségednek is jót tesznek azzal, hogy csökkentik a gyulladást a szervezetben, vagyis a depresszió kialakulásának esélyét is csökkentik.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást