Életmód / Táplálkozás

Megéheztél? Egészséges nassolnivalók uzsira

Menetrendszerűen rád tör az éhség ebéd és vacsora között, vagy éppen az iskolából hazaérő csemetéid szeretnének valamit harapni? Nemcsak egészségtelen lehetőségek közül választhatsz: eláruljuk, milyen fogásokkal vihetsz be minél kevesebb kalóriát minél több vitaminnal!

Alma szendvics

Vegyél egy friss almát, foszd meg a magházától és a csutkájától. Vágd keresztben ketté vagy több szeletre, kend meg vékonyan mogyoróvajjal a belsejét, majd szórj rá egy kis müzlit!
Enyhe nyomó mozdulattal összeragaszthatod, és máris kész a szuper szendvics. Mogyoróallergia esetén napraforgómag vagy mandula is tökéletes tölteléknek. Ezzel sok rostot, D-vitamint és fehérjét nyújtasz a szervezetednek.

Gyümölcsös-joghurtos ital

Ez az édes, frissítő ital milliók kedvence a világon – és az egyik legpraktikusabb módja a kalciumfogyasztásnak!
Egy csészényi gyümölcsöt keverj össze 3/4 pohár joghurttal és egy csésze tejjel, mandulatejjel vagy gyümölcslével. Akár lenmagot is adhatsz hozzá a tápérték növelésére. Összeturmixolás után azonnal fogyasztható, egészségetekre!

Zöldséges mártogatós

Vágj hasábokra sárgarépát, karalábét, uborkát vagy bármilyen zöldséget, amit szeretsz! Joghurtból, kefírből és egy kis zöldfűszerből isteni szószt készíthetsz mellé, amibe mártogathatod vagy akár rá is öntheted.
Az ínyencek akár szójababos hummusz elkészítésére is vállalkozhatnak, ami citrommal, fokhagymával és szezámolajjal a legfinomabb.

Olvastad már?  Isteni banános édességek - 10 perc alatt elkészülnek

Pulykás tortilla-csigák

Laktatóbb délutáni finomságért süss ki egy kis pulykamell-filét, amelyet tetszés szerinti öntet és zöldség kíséretében oszlass el néhány tortilla tekercsen.
Összecsavarás után szeleteld fel, hogy szemrevaló csigák szülessenek belőle – szükség esetén fogpiszkálóval biztosíthatod a tartást. ez a nasi elsőrangú fehérje, kalcium, rost, vas és K-vitamin forrás.

Pita mártogatós

A chips egészségesebb alternatívája a teljes kiőrlésű lisztből készített pitacsík, amelynek ropogós állagát csicseriborsós vagy fehérbabos hummuszba mártogatva még inkább élvezheted.
A pita mellett sárgarépa-rudacskákat is tálalhatsz mellé. A gyerekek imádni fogják!

Kétszersült mártogatós

A mártogatás rítusa olyan gasztronómiai élményt nyújt, amit nem lehet megunni.
Ha nincs sok időd az alapanyagokkal pepecselni, vegyél egy zacskó kétszersültet egy kis görög joghurttal, banánnal, mézzel és citrommal, vagy pedig zsírszegény sajtkrémmel! Igény szerint az édes és a sós aroma iránti vágyad is kielégítheted.

Édes sült krumpli

Nem arra biztatunk, hogy lekvárral ízesítsd a klasszikus köretet: próbáld ki a batátát, azaz az édesburgonyát, amelynek íze leginkább a sütőtökre hasonlít!
Szőlőmagolajjal, fahéjjal és barna cukorral teheted még markánsabbá. Ez a fogás egyszerre édes, egészséges és laktató.

Olvastad már?  Az 5 kedvenc gyümölcslevesem receptje

Gyümölcsnyárs

Ismét az egyszerűségre helyezzük a hangsúlyt: nézz szét, milyen gyümölcsök vannak otthon, és szúrd őket minél hosszabb nyársra! Máris kész a gusztusos és finom uzsonna. Az alma, a banán és a szamóca kitűnően összeillik, de naranccsal vagy kivivel sem nyúlhatsz mellé. Akár joghurtba is lehet a művet mártogatni. Tartsd szem előtt, hogy az uzsonna nem bűn: az ideális anyagcsere-folyamatokhoz igazából napi 5-6 kisebb étkezésre volna szükségünk. Éppen ezért hosszú távon még jót is teszel azzal, ha rendszeresíted az efféle nasit!