Életmód / Egészség

Lehet, hogy vitaminhiány miatt nem alszol jól – Nézd, mikre figyelj oda!

Ha álmatlanság, az emberek általában a stresszt, lelki gondokat, és a rengeteg munkát tartják kiváltó oknak. Ami igaz is lehet! De ugyanakkor sokan nem is sejtik, hogy a rossz alvásról valójában vitaminhiány tehet, mert a tested nem kapja meg a szükséges ásványi anyagokat, összetevőket. Ha az alábbiakra odafigyelsz, az alvásod minősége is javulni fog!

C-vitamin

Azt mind tudjuk, hogy a C-vitamin mennyire fontos az immunrendszerünk szempontjából, de az már kevésbé közismert, hogy az alvásban is szerepet játszik.

Egy 2014-es kutatás bizonyította, hogy azok az emberek, akiknek a testében alacsony volt a C-vitamin szintje, sokkal több alvási problémáról számoltak be, sőt, az alvajárás is gyakori probléma volt náluk.

Épp ezért érdemes lehet odafigyelned arra, hogy több citrusfélét fogyassz, de az eperben, brokkoliban és a kiwiben is rengeteg van ebből!

 

Vas

A vas segít abban, hogy az oxigén végig tudjon áramolni a testedben, és ez az oka annak, hogy ha alacsony a szintje a szervezetedben, állandóan fáradtnak érzed magad. Arról nem is beszélve, hogy tönkreteszi az alvásodat is!

Ugyanis szakértők szerint az alacsony vasszint és a nyugtalan láb szindróma között szoros kapocs van: ez egy intenzív késztetés arra, hogy a lábadat mozgasd, máskülönben kellemetlen érzés uralkodik el rajtad. Ez viszont az éjszaka közepén többször jelentkezik, így nehéz tőle elaludni, és állandóan felébredhetsz miatta. A nőknél egyébként gyakrabban jelentkezik a vashiány.

Magnézium

A magnézium nagyon fontos, ha jót akarsz aludni. Ez ugyanis egy olyan aminosav termelését segíti elő, ami ellazítja az idegrendszert, nyugtatja az izmokat, ezáltal pedig segít pihenni.

Ha ennek szintje viszont alacsony lesz a testedben, akkor nem csak nehezen fogsz tudni álomba merülni, de a mély alvás szintjére sem igazán tudsz eljutni, azaz egyfolytában olyan érzésed lesz, mintha ébren lennél.

Az étrend-kiegészítők segíthetnek a problémán, de ha túl sokat veszel be, akkor az károsíthatja a vesét, épp ezért érdemes inkább magnéziumban gazdag ételeket fogyasztani. Ebbe a kategóriába tartoznak a zöldlevelű zöldségek, a banán és a tofu is.

Melatonin

Éjszaka az agyad elkezdi termelni a melatonin nevű hormont, ami segít, hogy a testednek megfelelő legyen a cirkadián ritmusa, és tudja kezelni az ébrenlét és alvás közötti fázist.

Olvastad már?  15 bevált trükk, hogy kánikulában is úgy aludj, mint egy kisbaba

Ez az oka annak, hogy nappal ébren vagy, éjjel pedig álmos leszel. Ez a hormon nagyon fontos, hogy kipihent legyél, sőt, a szépségedért is felel.

Épp ezért, ha ennek hiánya fellép, az komoly következményekkel járhat. Érdemes lehet belekezdeni egy melatonin-kúrába, de csak alacsony dózisban, azaz napi 1 mg-mal. Kérdezz rá a gyógyszertárban, hogy mit ajánlanak, mert egészen máshogy kell bevenni a melatonint akkor, ha az elalvással vannak gondjaid, és megint máshogy, ha a mély alvás hiánya a problémád.

D-vitamin

Érdekes megfigyelni, hogy az emberek többsége télen sokkal rosszabbul alszik, mint nyáron. Könnyen lehet, hogy erről a D-vitamin hiánya tehet!

Ezt ugyanis a tested csak akkor tudja termelni, ha közvetlen napfény éri a bőrödet, és nagyon nehéz eleget szerezni belőle különböző ételekből. Amikor bekövetkezik a rossz idő, sokan nem mozdulnak ki otthonról, és emiatt a D-vitamin szintje is lecsökken a testükben.

Ezért fontos, hogy minél több időt tölts a szabadban, mert az alvásod minősége is javulni fog tőle. Ha erre nincs lehetőséged, vagy egy ideje már borús az égbolt, érdemes lehet étrend-kiegészítővel is megpróbálkozni.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást