A 10 legjobb stresszűző módszer

A 10 legjobb stresszűző módszer

Címlap / Életmód / Egészség / A 10 legjobb stresszűző módszer

A mai rohanó világban nem jut idő saját magunkkal törődni. Mindenki idegeskedik, aggódik, siet.

Ha nem szeretnél teljesen kimerülni, olvasd el cikkünket és tudd meg, hogyan űzheted el a stresszt.

1. Verd ki a fejedből
Egy olyan agyat-testet erősítő edzés, mint a meditáció, a jóga és a tai chi, egyensúlyt hozhat életedbe. Ha rendszeresen végzed őket, ezek a gyakorlatok lelassítják a szívverést és ellazítanak bizonyos izmokat, ezáltal ellensúlyozva tested reakcióit a stresszre, mint például a vérnyomás emelkedés és a szapora lélegzetvétel. Mi több, az agy és test edzése teljesen megtisztítja az elmét. A trükk persze nem más, mint a jó időbeosztás. Ha programodba nem tudsz beiktatni egy rendszeres tai chi vagy jóga edzést, meditálj minden este 5 percet az ágyban kinyújtózva.

2. Kapd fel az iPodot és indulj
A fizikailag aktív emberek kevésbé szoronganak vagy depressziósak. Hogy miért? Az aerobik gyakorlatok növelik az agyban a norepinefrin szintet, amely egy olyan vegyület, mely segít az agynak szembeszállni a stresszel. Éppen ezért az ideális az lenne, ha heti öt alkalommal naponta legalább fél órát mozognánk. Ugyanakkor, minden apró mozgás segít. Keress magadnak egy társat, aki szívesen eljárna edzeni veled, vagy a gyakorlatok során hallgass zenét vagy hangoskönyvet.

3. Kevesebb süti, több tea
A finomított szénhidrátok, mint a fehér rizs és a péksütemények, felnyomhatják a kortizol szintjét. Ahhoz, hogy ezt a stressz hormont kordában tudd tartani, vigyél be szervezetedbe sok omega-3 zsírsavat. Omega-3-ban gazdag a kövér hal, a lenmag, a vitaminokkal dúsított ételek vagy étrendkiegészítők. Naponta 5 mg B5-vitamin bevitele ajánlott, mert ez táplálja mellékveséket, melyek kortizolt és adrenalint bocsátanak ki. Fogyassz tojást, teljes kiőrlésű gabonákat, brokkolit, de szedhetsz B-vitaminban gazdag étrend kiegészítőket. Az is segíthet, ha csökkented a napi koffein adagod. A koffein stimulálja szervezeted, így az állandó kávézás megviseli azt. Sokkal egészségesebb választás, ha zöld vagy fekete teát iszol helyette.

4. Egyszerre csak egy dolgot
A stressz oka, hogy túlhajszoljuk magunkat, még akkor is amikor olyasmit csinálunk, mely számunkra örömöt okoz. Ahelyett, hogy az ebédszünetet is munkával töltenéd, próbálj egyszerre csak egy dologra koncentrálni. Az ismerősök visszahívására válassz egy olyan időpontot, amikor épp takarítasz otthon. Heti egy alkalommal maradj tovább a munkában és nézd át tennivalóid listáját. Munkahelyeden és otthon is egyaránt oszd be az idődet és tarts rendet. A rendetlen helyiségek stresszt váltanak ki.

5.Egyszerűen csak mondj nemet
A teendők listája állandóan csak gyarapodik, ezért csak rövid pillanatok állnak a rendelkezésünkre, hogy pihenjünk és visszanyerjük energiánkat. Tehát, ha állandóan teszel és adsz, túlzottan kimerült leszel ahhoz, hogy te légy a legjobb munkás, szülő, barát vagy házastárs. Mielőtt új feladatot vállalnál magadra, gondold át kétszer. Legyen számodra szabály, hogy ha valaki megkér valamire, nem mondasz azonnal igent. Ha nem mondhatsz azonnal nemet, akkor válaszolj annyit, hogy „talán”.

6. Ismerd meg önmagad
A csendes, nyugodt pillanatok ne luxuscikként szerepeljenek életedben, hanem úgy mint egészséged megőrzéséhez szükséges momentumok. Néhány ember úgy töltődik fel, hogy egyedül marad vagy naplót ír. Rá kell jönnöd, hogy neked mi válik be. Nagyon sok nő számára a legjobb gyógyszer a stressz ellen, ha kicsit kimozdulnak közeli barátnőikkel. Egy tanulmány kimutatta, hogy a stresszes időszakon átmenő nők hajlamosabbak barátkozni vagy ápolni kapcsolataikat, mely az oxitocin kibocsátásának köszönhető. Az oxitocin egy olyan hormon, mely szüléskor is felszabadul.

7. Gyűjts gyógynövényeket
Ha szeretnéd megerősíteni tested stressztűrő képességét, a gyógynövények egy osztálya, az adaptogének, nagy segítségedre lehetnek. Az adaptogének királyának a szibériai ginszenget vagy tajgagyökeret nevezik, mivel kimutatták, hogy ez a gyógynövény normalizálja a vérnyomást és a vércukorszintet, illetve meggátolja, hogy a stressz megfossza a mellékveséket a C-vitamin tartaléktól. Továbbá, az ázsiai és amerikai ginszeng, az illatos rózsásvarjúháj, az ashwagandha és a schizandra is kiváló adaptogének.

8. Rejtsd el a laptopot
Ha az e-mailek ellenőrzése olyan reggeli rutinná vált számodra, mint a fogmosás, ideje kihúznod a gépet a konnektorból. A nap nyugodt, csendes kezdése és befejezése esszenciális a stressz szint csökkentéséhez, tehát ilyenkor ne merülj el az e-mailekben. Reggel és este kapcsold ki a számítógépet és a tévét. Helyettük válassz inkább egy könyvet, vagy élvezd ki az édes semmittevés minden percét. Egy kis természet-terápia is segíthet megszabadulni a stressztől, melyet az egész napos monitor bámulás okozott. Egy séta a parkban nyugtató hatással bír, ráadásul jobb kedvre derít és feltölt energiával.

9. Hangterápia
Számos kutatás kimutatta, hogy a zenehallgatás és főleg a klasszikus zene segíthet ellazulni. A kevésbé dallamos, inkább ritmusos zene cédék is megnyugtatják az agyat és a testet. Az agy összhangba kerül a melódiákkal, melyek hatására különböző állapotba kerül.

10. Fess egy képet vagy menj el tekézni
Egy csoport rákos családtagokat gondozó felnőttön végzett felmérés kimutatta, hogy a kreatív műalkotás és kézművesség. Hihetetlenül jó és hatásos stresszűző módszer egy olyan feladaton dolgozni, mely teljesen leköti az ember figyelmét, így nem gondolkodik és aggódik. Sok ember nem művészlélek, de ők is megszabadulhatnak a stressztől, ha például elmennek tekézni. A lényeg az, hogy mindenki találjon magának egy olyan aktivitást, melyet szeret és amely megköveteli az odafigyelést, elterelve a gondolatokat a mindennapok gondjairól, bajairól.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást