Életmód / Pénz és hivatás

3+1 dolog, amit a jó székhelyszolgáltató biztosít ügyfeleinek

3+1 dolog, amit a jó székhelyszolgáltató biztosít ügyfeleinek

Bemutatjuk azokat az alapvető juttatásokat, melyeket egy jó székhelyszolgáltató minden esetben biztosít ügyfeleinek. (x)

Legyen szó kis- és középvállalkozásokról vagy épp nagyobb vállalatról, a székhelyszolgáltatás egyre népszerűbbnek számít a hazai cégek körében. Ez nem véletlen, hiszen rengeteg olyan, kedvező feltételt biztosít, melyek képesek nem csak egyszerűbbé, de kevésbé költségessé is tenni a mindennapos munkát.

Abban az esetben persze, ha a megfelelő székhelyszolgáltatót választjuk, aki miden esetben ügyel arra, hogy mind a törvényben foglalt előírásoknak, mind pedig az ügyfelek igényeinek száz százalékosan megfeleljen.

Ebben a bejegyzésben bemutatjuk azokat az alapvető dolgokat, melyeket egy jó székhelyszolgáltató minden esetben képes biztosítani vállalkozásunknak!

Levelezés és hivatalos dokumentumok kezelése

Leginkább az egyéni vállalkozók esetében jellemző, de sokszor kft-k esetében is előfordul, hogy egy vállalkozás székhelye a tulajdonos saját otthonában kerül bejelentésre. Ez elsőre kényelmes és gazdaságos megoldásnak tűnhet, azonban érdemes tudni, hogy több szempontból is problémás lehet.

Egyrészt a hivatalos levelek fogadása miatt. A fontos ügyek ugyanis nem várhatnak, így minden nap biztosítani kell az elérhetőséget. A hivatalos leveleket pedig személyesen a tulajdonosnak vagy meghatalmazottjának kell átvennie, mely egy hosszabb szabadság, betegség vagy egyéb távollét esetén komoly problémát is okozhat.

A székhelyszolgáltatás esetén a hivatalos levelek a szolgáltató címére érkeznek, így biztosak lehetünk abban, hogy azok kivétel nélkül átvételre kerülnek és szükség esetén elérhetőek.

A jó székhelyszolgáltató garantálja azt is, hogy az ügyfél a beérkező levelekről 24 órán belül digitális formában másolatot kapjon, ezáltal pedig minden fontos információról, fizetési felszólításról vagy egyéb, halasztást nem tűrő dologról időben értesüljön. Valamint ezek mellett gondoskodik a telefonos és irodai ügyfélszolgálatról, a hét minden hétköznapján, napi 8 órában.

Ellenőrzés esetén való rendelkezésre állás

Abban az esetben, ha vállalkozásunk székhelyét saját otthonunkban jelentjük be, kellemetlen meglepetések érhetnek. Ilyen lehet többek közt a magasabb összegű építményadó, melyet még abban az esetben is meg kell fizetnünk, ha az egész ingatlanból mindössze egyetlen szobát használunk hivatalos célokra.

De ilyen lehet egy váratlan NAV ellenőrzés is, mely képes lehet megzavarni a családi fészek nyugalmát.

A székhelyszolgáltatás igénybevételének egyik legnagyobb előnye, hogy többé nem kell amiatt aggódnunk, hogy az ellenőrök otthonunk ajtaján kopogtatnának.

A hivatalos levelek érkeztetése, tárolása és továbbítása mellett ugyanis a székhelyszolgáltató cég profi titkári szolgálatot biztosít az esetleges NAV revíziók esetére. Az illetékes szervek minden fontos dokumentumot egy helyen találhatnak, és nincs szükség arra, hogy saját otthonunkban fogadjuk őket.

Székhelyszolgáltató iroda
Székhelyszolgáltató iroda

Iparűzési adómentesség

Az iparűzési adó sok cég számára lehet fájó pont, hiszen az árbevétel tükrében rengeteg pénzt képes kivenni a kasszából. Abban az esetben azonban, ha céljainknak megfelelő székhelyszolgáltatót választunk, mentesíthetjük magunkat az iparűzési adóterhek alól. És hogy ez hogyan lehetséges?

Hazánkban a legtöbb településen az iparűzési adó aránya 2%. Akadnak azonban olyan települések, melyeken az IPA 0%, azaz az itt székhellyel rendelkező vállalkozásoknak nem kell iparűzési adót fizetniük.

Ez azt jelenti, hogy egy IPA-mentes településen található székhelyszolgáltató cég képes számunkra megspórolni azt az összeget, melyet az éves iparűzési adóra fizetnénk be.

Bizonyos cégek esetében ez igen komoly összeget is jelenthet. Fontos azonban megjegyezni, hogy az, ha egy székhelyszolgáltató nem kínál iparűzési adómentességet, még nem jelenti azt, hogy rossz szolgáltatóval állnánk szemben. Az IPA alóli mentesség ugyanis településfüggő, és kizárólag olyan szolgáltatók esetében érhető el, melyek irodája iparűzési adómentes településen található.

A székhelyszolgáltatás Budapesten például nem garantálja az IPA-mentességet, azonban számos más előnnyel rendelkezik. Sok esetben például azok a vállalkozások könnyebben kaphatnak megbízást, melyek budapesti székhellyel rendelkeznek.

A jó székhelyszolgáltató minden alapvető feltételt biztosít

Fontos, hogy a megfelelő székhelyszolgáltató kiválasztása során figyeljünk oda arra, hogy a legális működés szempontjából minden alapvető feltétel biztosítva legyen.

A székhelyszolgáltatóval kapcsolatban létesített jogviszony csak írásban rögzített szerződés mellett jöhet létre. A szerződés nem lehet határozott idejű, kivéve abban az esetben, ha a cég létesítésére is határozott időre került sor.

A szolgáltató köteles biztosítani, hogy a megbízó cégtáblája az ingatlanon, a közterületről jól látható helyen kerüljön elhelyezésre. A törvényben foglalt előírásoknak nem felelnek meg az ingatlanon belül, például recepción az ajtók mellett elhelyezett cégtáblák. Hasonlóan problémás az ingatlan ajtajára kiragasztott papír, melyen a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cégek egyszerűen felsorolásra kerülnek.

A cégtáblán a vállalkozás cégjegyzékben szereplő nevének jól látható, olvasható, beazonosítható módon kell szerepelnie.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást