Hízókúra egészségesen

Hízókúra egészségesen

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Hízókúra egészségesen

A legtöbb nő általában a felesleges kilók miatt aggódik, ezért mindent megtesz azért, hogy alakja karcsú és szexis legyen. Viszont vannak olyan hölgyek, akiket pont az zavar, hogy az átlagnál kisebb súllyal rendelkeznek. Ezennel nekik adunk hízókúrás tanácsokat.

Ki számít vékonynak?

Legtöbbször saját véleményünk és elképzelésünk határozza meg, hogy ki számít vékonynak. Van, akinél még belefér 1-2 kiló túlsúly ahhoz, hogy mást karcsúnak tituláljon, viszont akadnak olyanok is, akik az anorexiával határos külsőt nevezzen annak.
Orvosi értelemben azonban van konkrét módszer arra, hogy ki számít vékonynak. Erre a testtömegindex, azaz a BMI szolgál, melynek normál értéke 20 körül mozog, tehát ha ennél alacsonyabb, akkor soványságról beszélünk, 16 alatt pedig már a kóros kategóriába tartozik.

Hogyan számold ki a testtömegindexed?

A BMI kiszámításának módja igazán egyszerű: vedd a pontos testtömeged, majd oszd el a méterben számított magasságod négyzetével.
Természetesen a testtömegindex a kor előrehaladtával változik, ugyanis ahogy telik az idő, úgy egyre magasabb érték tartozik még a normál kategóriába.

Tudd meg, mi áll a háttérben

Mielőtt hízókúrába kezdenél, nem ártana megvizsgálni/megvizsgáltatni magad, hogy megtudd, nem valami testi/lelki probléma áll-e a soványság hátterében! Bizonyos betegségek (pl. pajzsmirigy túlműködés) sokszor okoznak ugyanis jelentős súlyveszteséget, még normális táplálkozás mellett is.
A depresszió, valamint a túlságosan stresszes időszak, és az ezzel járó rendszertelenség is közrejátszhat benne, mivel vannak olyan típusú emberek, akik az idegeskedés miatt egyrészt kevesebbet tudnak enni, másrészt olyannyira felpörög az anyagcseréjük, hogy nem tud semmi zsír lerakódni.

Csak egészségesen

Ugyanúgy, ahogy a fogyókúra esetében itt is a mértékletességre kell törekedni: azaz ne azt tűzzük ki magunk elé, hogy egy hét alatt több kilót is magunkra szedünk.
Bőven elég, ha fél kg/héttel számolunk, úgy hogy megpróbáljuk növelni a bevitt zsírok, fehérjék és szénhidrátok számát egyszerre, tehát nem elég, ha éjjel-nappal csokit, chipset és sütit eszünk, mivel akkor nem vesszük magunkhoz a szükséges tápanyagokat. Emellett ügyeljünk arra, hogy próbáljunk meg rendszeresen étkezni, egy nap kb.

5-6-szor!

Tápszerek

Meglehet, azért nem tudsz hízni, mert nagyon gyorsan használod fel a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat, de az is meglehet, hogy a felszívódással vannak problémáid. Ekkor kiváló megoldást nyújtanak a különböző tápszerek, melyek többlet tápanyagot tartalmaznak.
Ezek lehetnek italok, turmixok, amiket két étkezés között ajánlatos elkortyolgatni, de vannak tápszerporok, melyeket az ételekhez adhatsz hozzá, és mivel ízesítés nélküliek, még az ízvilágát sem változtatják meg a fogásoknak.

Roboráló diéta

A dietetikusok legtöbbször úgynevezett roboráló diétára szokták fogni a hízni vágyókat, melynek lényege az energiabevitel folyamatos növelése. Egy nap minimum ötször kell étkezni, majd naponta egyre több kalóriát kell fogyasztani. Figyelni kell a kiegyensúlyozott táplálkozásra, vagyis minden főétel tartalmazzon szénhidrátot, fehérjét és zöldségféléket.
A diéta másik alappillére, hogy az ételeket megfelelő mód kell elkészíteni, hogy a bennük lévő értékes tápanyagok minél nagyobb mennyiségben megmaradjanak. Ez azt jelenti, hogy a előtérbe kerül a nyers zöldségek és gyümölcsök fogyasztása.

Tejtermékek

Amennyiben nehezedre esik a nagyobb mennyiségű étel elfogyasztása, akkor kortyolgass el naponta 2-3 pohár tejet, ami többlet energiával lát el. Ezen kívül amit csak tudsz, turbózz fel reszelt sajttal (fontos, hogy ne legyen zsírszegény), esetleg egyél tejpépet, akár azt, amit a gyermekeknek adnak.
Ez rengeteg tápanyagot tartalmaz, tehát inkább ezt nassolgasd, ne pedig a cukorban gazdag édességeket!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást