Hihetetlen: ennek a gyümölcsnek a fogyasztása intelligensebbé tesz

Hihetetlen: ennek a gyümölcsnek a fogyasztása intelligensebbé tesz

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Hihetetlen: ennek a gyümölcsnek a fogyasztása intelligensebbé tesz

Tudományos kutatás hozott fantasztikus eredményt

Azt már eddig is tudtuk, hogy a gyümölcsök igazi csodaszerek. Bőséges vitaminmennyiséggel és antioxidánsokkal látják el a szervezetünket, ellensúlyozzák a bőr öregedését, de egy új tanulmány szerint még okosabbá is tesznek minket. A New York Egyetem antropológusainak egy csoportja nemrég ugyanis arra az eredményre jutott, hogy az agyunk mérete összefügg az étrendünkkel. Egy gyümölcs pedig kimagaslóan képes serkenteni az agyunk teljesítményét.

A tanulmány során a tudósok 140 főemlős faj étrendjét vizsgálták, és elképesztő dolgokaz fedeztek fel. A gyümölcsökkel táplálkozó majmoknak egyértelműen nagyobb volt az agyuk mérete, mint azoknak, akik csak levelekkel táplálkoztak. Mivel pedig a majmok az emberek legközelebbi rokonai, a vizsgálatban részt vevő antropológusok határozottan azt feltételezik, hogy a megfelelő táplálkozás az agyunk teljesítményét is javítja. 

Karolina Grabowska/pexels.com

Ennek a gyümölcsnek a hatása a legjótékonyabb az agyadra nézve

Valójában sok gyümölcs van, ami hatékonyan növelheti az intelligenciánkat.

Az éllovas egyértelműen az áfonya. Az értékes összetevői szépítik az arcot, segítik a fogyást, erősítik az immunrendszert, és még okosabbá is tesznek. 

Ennek legfőbb oka, hogy flavonoidokat tartalmaz, amik az idegsejtek közötti információtovábbítás ösztönzésével biztosítják az agy véráramának növekedését. Ezen kívül pedig a benne lévő antioxidáns, az antocianin biztosítja, hogy több oxigén jusson az agyba, a koncentrációs képesség pedig 20 %-kal növekedjen. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy ha napi 200 gramm áfonyát eszel, azzal jelentősen növelheted a teljesítőképességedet.

Egyéb élelmiszerek, amelyek serkentik az agy működését

Ha esetleg nem szereted az áfonyát, akkor sincs okod az aggodalomra. Több olyan élelmiszer is van, ami szintén előnyös az agyad teljesítőképességére nézve. Ilyen például az eper, ami ugyancsak nagy mennyiségben tartalmaz flavonoidokat. 

Szintén rendkívül előnyös lehet a kelkáposzta és a spenót fogyasztása is. Folsavtartalmuknak köszönhetően elősegíti a sejtek képződését és regenerálódását az agyban, így javítva a memóriát.

Hasonlóan pozitív tulajdonságokkal rendelkezik a kakaó is, ami a benne található flavanolnak köszönhetően több mint 8%-kal javítja az agy fontos területeinek a vérkeringését.

Az omega-3 zsírsavakban gazdag lazac és szardínia amellett, hogy védik a szívet, enyhítik a testben jelen lévő gyulladásokat és megelőzik az alvászavarokat. Jelentősen növelik az agy teljesítményét, feltéve ha hetente nagyjából 200 grammot fogyasztasz belőlük. Hogy ez mennyire fontos, azt az is jól mutatja, hogy az omega-3 zsírsavak hiánya rossz helyesíráshoz, figyelemzavarokhoz és demenciához vezethet.

Travis Yewell/unsplash.com

Szóba jöhet még a dió is, ami 65%-os zsírtartalma miatt ugyan egyáltalán nem diétás étel, de az egyetlen dióféle, ami nagy mennyiségben tartalmaz alfa-linolénsavat (ALA-t), ami növeli az agy oxigénellátását.

Végül pedig nem érdemes figyelmen kívül hagyni a kókuszolajat sem, ami különleges zsírsavvegyületeinek köszönhetően elősegíti a ketontestek képződését, és az egyik legjobb energiaforrás az agy működéséhez. Sőt! Már egyetlen adag kókuszolaj is pozitívan hat a memóriádra, olyannyira, hogy az orvoslásban még a klasszikus Alzheimer-gyógyszerekkel is vetekszik.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást