Egészség / Életmód

5 gyümölcs, ami segít az influenza leküzdésében

5 gyümölcs, ami segít az influenza leküzdésében

Bár a tudósok vitatkoznak arról, hogy az influenza megelőzhető-e körültekintő C-vitamin bevitellel, valamennyien egyetértenek benne: ha már megtörtént a baj, a létfontosságú vegyület segítségével könnyebben és gyorsabban leküzdhetőek a tünetek. A következő finomságok tehát természetes, élvezetes megoldást nyújtanak a betegség legnehezebb napjainak átvészelésére.

Alma

Nem véletlenül tartja a mondás, hogy aki napi egyet megeszik belőle, messzire elkerülheti az orvost. Fantasztikus antioxidáns-kombinációja révén olyan hatékonyan erősíti az immunrendszert, mintha több mint ezer(!) milligramm C-vitamint vennél be egyszerre. (Csak összehasonlításképp: a nemzetközi ajánlások szerint napi 75 mg ajánlott minimum mennyiség, régebben pedig 60-at írtak elő.)
Az alma titka, hogy úgynevezett flavonoidok is vannak benne, melyek nemcsak az influenza, hanem más betegségek ellen is segítenek. Lehetőleg ne hámozd meg!

Papaya

Ebből az egzotikus csemegéből valószínűleg nem kerül mindennap az asztalra, ám ha belegondolsz egy influenza alkalmával beszerzett átlagos patikai csomag árába, egyáltalán nem luxus, hogy probléma esetén meglepd vele magad.
Egy gyümölcs a napi ajánlott minimum C-vitamin mennyiség 250%-át rejti, így lórúgásszerűen hat a szervezetedben tanyázó kórokozókra. Emellett E-vitamin és béta-karotin is van benne, melyek elegye gyulladáscsökkentő hatású. Asztmás tünetek ellen is jó.

Áfonya

A csodás bogyós több antioxidánst rejt, mint más szokványos gyümölcsök. Egyetlen adag ötször többet, mint a szuperétel elnevezést méltán kiérdemlő brokkoli. Természetes probiotikus hatása révén növeli a „jó”, tehát emésztést és immunrendszert segítő baktériumok jelenlétét a bélrendszerben, így véd az ételek útján terjedő bajokkal szemben is.

Az influenza és a megfázás mellett gyakran ajánlják húgyúti gondok – elsősorban felfázás – kezelésére is. Kivonata nem véletlenül kapható gyógyhatású készítményként.

Grépfrút

A kesernyés C-vitamin bomba úgynevezett limonoidokat is tartalmaz, amelyek képesek a koleszterinszint csökkentésére. A fehér változat is szuperegészséges, de a vörösben még likopin is van: ez az az antioxidáns, aminek a paradicsom kutatásokkal alátámasztott rákmegelőző hatását tulajdonítják.
Azért jobb legyűrnöd egy grépfrútot, mint bevenni egy szem nagydózisú C-vitamin tablettát, mert az értékes növényi összetevők jelentősen fokozzák a felszívódás mértékét, ennélfogva a hasznosulást.

Banán

A sárga klasszikus mostanában nem a legnépszerűbb, mert önjelölt táplálkozástudományi szakértők újabban a diéta ellenségének kiáltották ki. Persze, ez butaság: a mennyei gyümölcs tele van B6-vitaminnal, amely harcba száll a fáradékonysággal, a depresszióval, a stresszel és az álmatlansággal.
Magnéziumtartalma erősen tartja a csontokat, a benne lévő kálium pedig véd a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben. Egy darabban mérettől függően mindössze száz kalória van – ez a többi gyümölcshöz képest viszonylag sok, ám a napi viszonylatban igen kevés, tehát semmiképpen sem fog a fogyásban akadályozni.

+1 zöldség: savanyú káposzta

Ha nem vagy kifejezetten gyümölcsrajongó, esetleg szívesen nézel valami kiadósabb C-vitamin forrás után, válaszd a savanyú káposztát! Jó minőségű virslivel tálalva percek alatt elkészíthető ebédet vagy vacsorát tehetsz az asztalra, ráadásul alaposan feltöltöd vele a vitaminraktárakat. Érdemes olyan forrásból beszerezned a savanyított zöldséget, hogy ne legyen tele adalékanyagokkal: a frissen kimért változatok a legjobbak!
Fontos, hogy magadnak még akkor se diagnosztizálj semmilyen betegséget, ha a tünetek alapján látszólag biztos vagy benne! Mindenképpen menj el dokihoz, hogy kiderüljön, tényleg influenzáról van-e szó, esetleg más légúti kórról!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást