Életmód / Táplálkozás

5 fogyókúrás reggeli, ha jót ennél a diéta alatt is

A hétköznapok nagyjából mindenkinek rohanósak – van, aki a suliba szalad, van, aki dolgozni igyekszik, és van, akinek a gyerekeket kell rendbe rakni, mielőtt elkezdődhetne a nap. Egy viszont mindenkiben közös: nagyon megkönnyíti az életüket az, ha nem kell órákat sütögetni a reggelit, hanem gyors, mégis egészséges, a jó táplálkozásba beépíthető ételeket ehet ő is, és ha anyuka, akkor a gyerekek is. Az alábbi reggelik mind táplálóak, egészségesek, és, ami a legjobb bennük, gyorsan, vagy előre elkészíthetők.

Füstölt lazac szendvicsek

Lehet, hogy nem éppen a legolcsóbb és a legkönnyebben elérhető reggelivel kezdjük, de a lazac igazi szuperkaja, főleg, ha a reggeliről van szó: tele van jó zsírokkal, laktató, különleges, és mindezek mellett nagyon finom is.

Így már reggel tehetsz azért, hogy egészséges zsírokat vigyél be a szervezetedbe, ráadásul a halak kifejezetten egészséges választásnak bizonyulnak.

Teljes kiőrlésű kenyeret kenj meg egy kis csökkentett zsírtartalmú vajkrémmel, rakj rá pár szelet lazacot, majd vágj hozzá zöldségeket – tökéletes reggeli egy tökéletesen induló naphoz.

 

Alap zabkása, amit magadra szabhatsz

A zabkásával érdemes vigyázni, mert nagyon könnyű úgy elrontani, hogy igazi kalóriabomba legyen belőle.

Olvastad már?  A 2020-as év legmenőbb húsvéti tojásai, amikkel biztos sikert aratsz

Először is, ne tejjel, hanem növényi itallal vagy vízzel készítsd, és cukor helyett eritritet, stiviát, vagy hasonló, egészséges édesítőszert rakj bele.

A gyümölcsöket is óvatosan válogasd meg, mert reggel nem túl jó cukrosabbakat enni, hiszen gyorsan feldobja a vércukorszintedet, és nagyon hamar éhes leszel tőle.

A fekete kakaós, vízzel főzött zabkása bogyós gyümölcsökkel és egy kis cukrozatlan mogyoróvajjal tökéletes választás lehet.

 

Banánsütik zabpehellyel

Ha semmi kedved reggel sütögetni, és inkább előző este lerendeznéd a reggelit is, akkor ez a recept neked való: egy banánt keverj össze némi nagy szemű zabpehellyel, üss hozzá egy tojást, keverj hozzá csokidarabokat vagy szárított gyümölcsöt, aztán tedd be a sütőbe addig, amíg egy kicsit meg nem szilárdul.

Három-négy napra elegendőt is tudsz belőle készíteni, ha kicsit megnöveled az adagokat, és biztosan nem kell reggel azzal foglalkoznod, hogy vajon mi legyen a nap első étkezése.

 

Spenótos-sajtos quiche előre elkészítve

Aki evett már valaha quiche-t, az biztosan örökre rajongója marad – ráadásul ez is olyan reggeli, amit egyszer megcsinálsz, és utána pár napig eheted, így nem kell minden reggel szórakoznod vele.

Olvastad már?  9 dolog, amire a tojáshéjat használhatod – Nem csak festeni lehet őket!

Nem kell hozzá más, csak egy sütőforma, hagyma, paradicsom, spenót, só és bors, 4 nagy tojás, 4 nagy tojásfehérje, egy-két deci mandulatej és némi sajt.

190 Celsius-fokon az összemixelt hozzávalókat süsd meg nagyjából 20 percig, arra pedig figyelj, hogy a quiche felső részére kerüljön a sajt, hogy jól rásüljön.

 

Chia puding gyümölcsökkel

A legegyszerűbb reggeli ötlet, amit előző este pár perc alatt összedobhatsz: egy kis egészséges édesítőszerrel keverj össze chia magot, majd öntsd fel növényi tejjel.

Ha szereted, fekete kakaóval vagy mogyoróvajjal is ízesítheted.

Reggel adj hozzá friss gyümölcsöt, és máris kész az egyszerű, de nagyszerű reggeli, ami ugyan valószínűleg fél napig nem laktat, de odáig biztosan, hogy egy korai ebédet el tudj költeni éhezés nélkül.

A chia mag ráadásul igazi szuperkaja, rosttartalma pedig segít, hogy a bélműködés már reggel rendben menjen.