Finom és hatékony: zsírégető fűszerdiéta

Finom és hatékony: zsírégető fűszerdiéta

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Finom és hatékony: zsírégető fűszerdiéta

Ki mondta, hogy fogyni csak úgy lehet, ha egész nap ízetlen ételeken rágódsz? A nehezen emészthető, túl fűszeres ételek persze nem segítik az emésztést és a fogyást, de ha nem mindent csak sóval borítasz be, akkor a fűszerek a diétádat is hatékonyabbá tehetik.

Zsírégető fűszerek

A fűszerként is használható gyógynövények segítik a méregtelenítést, kimossák a sejtek között megrekedt vizet, fertőtlenítik az emésztőrendszert, és segítik az anyagcserét. A gyomorban vérbőséget okozva hatékonyabbá teszik az emésztést, ráadásul a változatos ízvilágnak köszönhetően könnyebb lesz követned a diétát, nem csábulsz el a gyorsételektől vagy a csokitól.
Ha zsírégető fűszerekkel segítenéd a fogyást, akkor a könnyű, kalóriaszegényeket ízesítsd például anyagcsere fokozó fahéjjal, vírusölő fokhagymával, vérbőséget fokozó oregánóval, vízhajtó petrezselyemmel, vagy kakukkfűvel, esetleg az emésztést könnyítő gyömbérrel vagy szegfűszeggel.
A lényeg, hogy a fűszereket használd bátran, de túlzások nélkül.

Egy csipet jó minőségű fűszer is csodát tehet az ételek ízével, és segíthet tartanod a diétás fogásokat, akár édességre, akár valami sós, de hizlaló dologra ácsingózól.

Kerüld a sót!

Bár népszerű, a só nem a legmegfelelőbb ételízesítő, ha fogyni akarsz, de az egészségügyi hatása sem kifejezetten kedvező. A sóban lévő nátrium ugyanis megköti a vizet, így a méreganyagok nem tudnak kiürülni a testedből, a pangó nyirokfolyadék pedig plusz centiket okoz a hason, a csípőn, a fenék és a combok tájékán.
A gyógynövény fűszerek azonban önmagukban is izgalmasabbá teszik az ételeket, így sokkal kevesebb sóra lesz szükséged, vagy bizonyos ételekből akár teljesen el is hagyhatod.
Az ételízesítő poroktól szintén érdemes óvakodni, mert talán úgy tűnhet, hogy ezek rengeteg remek fűszert tartalmaznak, valójában a többség csak egy jókora adag só, valamint mesterséges ízfokozók és aromák keverékéből áll, ami szintén nem túl egészséges, és a diétádnak sem tesz jót.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: egy adag zabkása zsírszegény tejjel főzve, egy marék bogyós gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: gyömbéres csirkemell ananászos barnarizzsel.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt egy csipet szegfűszeggel ízesítve.
Vacsora: egy adag zöldségleves gazdagon, durum tésztával.

Mintaétrend a második napra

Reggeli: olaszos rántotta két tojásból, paradicsommal és oregánóval, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grapefruit.
Ebéd: fokhagymás grillezett hal citromos-zöldfűszeres salátával.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy adag Cézár-saláta.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamell sonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt fahéjjal ízesítve.
Ebéd: kakukkfüves grillezett csirkemell, párolt brokkoli.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: zsírszegény túró bogyós gyümölcsökkel és fahéjjal, három darab háztartási keksz.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást