5+1 étel, ami azonnal segít a puffadáson

5+1 étel, ami azonnal segít a puffadáson

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 5+1 étel, ami azonnal segít a puffadáson

Jönnek az ünnepek, és ha gondolatban már te is egyik mákos bejglit eszed a másik töltött káposzta után, akkor valószínű, hogy érnek majd kellemetlen meglepetések, amikor felveszed az ünneplő kisruhádat. Hogy se az outfitedet ne kelljen lecserélni, se a kényelmes pihenést ne rontsa el a puffadás, adunk néhány tippet, mit rágcsálj a következő marék szaloncukor helyett, hogy gyorsan visszanyerd a lapos hasadat.

Joghurt

A joghurt tele van probiotikumokkal, azaz jó baktériumokkal, amelyek támogatják az egészséges emésztési folyamatot és csökkentik a gyulladásokat.

„A probiotikumok fontos szerepet játszanak a bél egészségének megőrzésében, különösen, amikor puffadástól szenvedsz” – mondja Jessica Cording dietetikus.

Válaszd a magasabb fehérjetartalmút, például a görög joghurtot, és adj hozzá friss gyümölcsöt, például áfonyát, hogy akár desszertként fogyaszd.

Ha pedig a laktóz miatt nem tudsz joghurtot enni, próbáld ki a kefírt!

Gyömbér

Az egyik legrégebben ismert és használt gyógynövény, mely gyulladáscsökkentp tulajdonságának köszönhetően csodákat tud tenni, ha puffadástól vagy gázoktól szenvedsz.

„A gyömbér egy zingibain nevű emésztő enzimet tartalmaz, amely elősegíti a test fehérje lebontását” – mondja Tara Coleman, a San Diego-i klinikai táplálkozási szakembere.

Ezen kívül relaxálja a beleket, segít, hogy táplálék könnyebben keresztüljusson rajtuk, így csökken a felfúvódás és a gáz mennyisége.

Édeskömény

Nem véletlenül hallják kisgyerekes anyukák olyan gyakran a dédszülőktől, hogy adjanak édeskömény teát a hasfájós babának.

Bár ezt a tanácsot azért nem biztos, hogy érdemes megfogadni (függ a baba korától, panaszainak okától – mindenképpen egyeztess előbb a gyerekorvossal!), a felnőtteknek az édeskömény valóban gyors enyhülést hoz a puffadásra és a szélgörcsre.

Az édesköménymagban lévő anetol, fenchone és ösztrogol vegyületek gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkeznek, relaxálják a bélizmokat, így lehetővé teszik, hogy a bent rekedt gázok gyorsan és könnyen távozzanak.

Citrom

Bizony, az öreg citromos vizes trükk tényleg működik!

A citrom sava ugyanis nagyon hasonló a gyomor emésztőnedveihez, így segíthet enyhíteni a puffadást és az emésztési zavarok egyéb tüneteit.

Ha rendszeresen citromlevet fogyasztasz, megduplázódik a hidratáció, és a savakkal az emésztést is elősegíted, így a táplálék gyorsabban keresztülhalad az emésztőrendszeren.

Avokádó

Ha alacsony szénhidrtát-tartalmú étrendet követsz, az avokádó a benne található káliumnak és antioxidánsoknak köszönhetően remek csodaszered lesz a puffadás ellen – csak negyed annyi szénhidrát van benne, mint egy banánban, a hatékonysága azonban megkérdőjelezhetetlen!

Egy kiadósabb étkezés után sokan hiszik azt, hogy koplalniuk kell, vagy salátán és zelleren kell élniük, míg az emésztésük visszatér a megszokott ütembe, de a dietetikus szerint az avokádó egy tápanyagokban gazdag alternatíva lehet, ha teleetted magadat előző nap.

Segít, hogy jóllakottnak érezd magadat, miközben a puffadást is csökkenti.

Uborka

Az uborka nagyrészt víz, ami így segít megőrizni a hidratáltságodat, de azért van ám benne más is!

A benne található kén természetes gázhajtó, miközben az uborka a méregtelenítésről is gondoskodik, mégpedig úgy, hogy gyakrabban kell tőle pisilned – egyszerű, de hatékony módszer!

Emellett képes a bélmozgások beindítására is, vagyis gyors segítséget jelent a puffadást okozó gázok kiűzésében.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást