Életmód / Táplálkozás

5+1 étel, amit mindenképp fogyassz, ha fel vagy puffadva

5+1 étel, amit mindenképp fogyassz, ha fel vagy puffadva

A puffadás talán senkinek nem ismeretlen dolog, előfordul, hogy olyasmit eszünk, ami nem tetszik a gyomrunknak, vagy egyszerűen túl gyorsan habzsolunk. A következmények nem túl kellemesek: felfújódás, gyomorfájdalom, szédülés és az energiaszinted hirtelen lecsökkenése kíséri a puffadást. Ha éhes vagy, és segíteni szeretnél a helyzeten, ilyenkor az alábbi élelmiszereket válaszd.

Zeller

A zellert nem véletlenül kapták fel annyira mostanában: ez és a hozzá hasonló, ropogós zöldségek segítenek kimosni azt a vizet, amit a tested ilyenkor visszatart. A legegyszerűbb, ha ilyenkor magában fogyasztod, de nyugodtan tehetsz belőle egy nagyobb salátába is – a zöldségek segítenek megszüntetni a kellemetlen tüneteket.

Gyömbér

A gyömbér igazi szupersztár: nemcsak gyulladáscsökkentő tulajdonságai vannak, de a puffadás megszüntetésében is segíthet. A legjobb, ha gyömbéres-citromos vizet csinálsz magadnak, és azt kortyolgatod, ugyanis ilyenkor kifejezetten fontos, hogy elég folyadékot fogyassz.

Borsmenta-, gyömbér- vagy kamillatea

Ha puffadsz, akkor eljött a teák ideje: ezek a gyógynövényes változatok segítenek, hogy az étel gyorsabban menjen keresztül a testeden, és a gázképződést is visszafogják. Egyébként is szerencsés, ha iszod őket, mert, ahogy az előbb is említettük, ilyenkor nem árt, ha sok folyadékot fogyasztasz. Akkor is idd őket, ha nem puffadsz, mert megelőző hatásuk is van.

Joghurt

Teljesen mindegy, hogy zsíros vagy zsírszegény, a lényeg, hogy rendes joghurt legyen: rengeteg olyan baktérium található ugyanis benne, amely, ha a bélrendszeredig jut, helyreteszi a bélflórád egészségét, és visszaállítja a baktériumok egyensúlyát. Persze, ha nem bírod a tejtermékeket, akkor ne ezzel próbálkozz, de ha nincs bajod tőlük, puffadásra fogyassz joghurtot vagy kefirt!

Ananász

Nem csak a pina coládába jó az ananász: bromelain nevű hatóanyaga révén elősegíti az emésztést. A bromelain annyira hatásos, hogy kivonatát külön kapszulában is árulni szokták. Ráadásul a savanykás íze is hozzájárul a puffadás megszűnéséhez.

+1 Spárga

Ez a hosszú, zöld zöldség olyan hatóanyagot tartalmaz, amely probiotikumként viselkedik a szervezetben, vagyis képes helyreállítani a bélflóra egészségét.

Ha allergiás vagy a tejre, vagy egyszerűen csak nem szereted, a joghurtot remekül kiválthatod a spárgával.

Köretként is használhatod, de simán nassolnivalóként is eheted ezt a szezonális finomságot.

Képek: anaumenko/depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást